Senaste nytt

British Airways Visa

Hej!
Jag har en idé om en specialare för att maxa ut antalet Avios via BA VISA.
I början på månaden drar man hela kreditbeloppet till sitt PayPal-konto (antar att detta inte räknas som ett kontantuttag?).
Sedan för man omedelbart över dessa pengar till sitt bankkonto för betalning av räkningar och allt annat man köper under månaden.
I slutet på månaden betalar man hela VISA-räkningen och upprepar processen.

Skulle detta fungera, eller ser ni några uppenbara problem eller avtalsbrott med denna process?

Fördelar:
Max antal Avios varje månad
Sparränta på kreditbeloppet under månaden
Enkelt att övervaka om insatta Avios motsvarar spenderade pengar eftersom man bara gör en BA VISA-betalning på samma belopp varje månad

Nackdelar:
?

Nu verkar i alla fall tomtarna på EC ha fått ordning på hur mycket kredit man har utnyttjat. Så frågan är nu vad dom ska strula till nästa gång:(

Sen är det ju också så att så fort man blandar in en advokat så säger det bara svisch så har
det gått 25.000kr, och om man dessutom förlorar i domstolen så ska man betala motpartens kostnader...

Jo det är ju mitt blivande yrkes svaghet (om man står som kund i alla fall), men i det här fallet skulle det handläggas som småmål och då finns i alla fall inte risken för att betala motpartens kostnader eftersom ombud inte får finnas med under förhandlingen och parterna står sina egna kostnader.

Därmed inte sagt att det faktiskt finns något att vinna på det hela. Känns som att det krävs att BA markerar för att det här ska sluta.

Last edited:
Då var det dags igen

21-Apr-12 Finance Card - BA Visa Card - Spend
21-Apr-12 Finance Card - BA Visa Card - Spend

Kontoutdrag i brevlådan, inköp från årets början har jag inte kollat än, men däremot
stämmer inte periodens Avios, det är 150 för lite jämfört med totala inköpsbeloppet.

Jag har idag ringt EnterCard och i vänlig ton berättat vad jag tycker om deras service. Någon ansvarig person skall återkomma till mig under veckan och förklara mer ingående var i problemen består och vad de gör för att lösa problemen.

Fick precis ett samtal från ett företag som gjorde en kundundersökning för BA Visas räkning. Jag var tydlig med vad jag tyckte. Dock verkade undersökningen mest vara inriktad på diverse mer eller mindre intressanta tjänster de vill utveckla i samband med kortet. De kan ju börja med att försöka få ordning på de tjänster de har!

/Christian

Entercard outsourcar till Indien. Knappast förbättringar att vänta.
Ni som jobbar med IT vet vad jag menar.

Toppen