Senaste nytt

British Airways Visa

Men alltså... Det finns ju en funktion på BA.com för att uppgradera när jag loggar in på min bokning. Upgrade using money och Upgrade using Avios. Fungerar inte detta menar du?

funkar utmärkt, men det går bara med biljetter du köpt från BA.COM inte de du köpt via resebyråer osv.

funkar utmärkt, men det går bara med biljetter du köpt från BA.COM inte de du köpt via resebyråer osv.

Ååå, det låter ju himla drygt detta... Blir till att ringa runt så fort den här jämmerliga helgen är över.
Skumt att man kan välja sittplats på EC, men inte uppgradera. Jag rapporterar om jag hittar någon lösning.

-8516 Avios säger BA.com när jag kollar läget på BAEC.
Hur sjutton ska man kunna hålla koll på att man får rätt
antal Avios från Visa/EnterCard ?!

Men alltså... Det finns ju en funktion på BA.com för att uppgradera när jag loggar in på min bokning. Upgrade using money och Upgrade using Avios. Fungerar inte detta menar du?

Du kan uppgradera din biljett, utresa eller inresa eller båda, en kabin uppåt med poäng förutsatt att biljetten är köpt direkt från BA. Antingen över tele eller internet. Notera, det måste finnas "upgrade" stolar lediga i kabinen du vill flytta till. Du kan uppgradera direkt vid köp eller när som helst fram till 24h före utresan eller inresan. Enklast sättet att se om det finns upgrade platser är att leta efter vanliga poängbiljetter. Upgrade för avios och rena avios biljetter bokas i samma klass. U för Club/Business samt Z för First. Det är inte intressant att köpa economy > Premium Economy. Katastrofal valuta. Kolla i dom klistrade trådarna i BAEC forumet. Där finns all info.
Vänligen håll denna tråden till diskussioner om BA visa.

Nu det nästan så man börjar bli smått orolig. Tittade just på kortwebben och kan konstatera att den kredit dom uppger att jag har utnyttjat ligger en bra bit över det som syns på mina transaktioner och utlägg som jag vet att jag har gjort, men inte syns ännu. Det är typ 25 000 kr för mycket. Med mina spenderingsmönster och koll på kassaflöde är detta en summa som inte skulle passerat obemärkt. Någon mer som har råkat ut för detta?

Jag har samma problem, dock inte i samma storlek som dig. Sitter och pytsar in pengar för att minska kreditutläggen men det verkar inte minska, snarare tvärtom, så ökar summan.

Sen när man väl trodde dom fått ordning på Aviosutdelningen så har min avstannat helt igen...

Jag har fått några Avioser idag

Se på f-n! Nu blev jag ju tvungen att kolla själv på mitt konto och döm om min förvåning att det drösat in en massa Avios hos mig också. Nu återstår bara en väntan på att se hur många som dras tillbaka. Känns ju inte som jag spenderat cash för 8000+ Avios på en månad...

Jag har också märkt samma problem. Hade en diff på ca 10 000 SEK. När jag ringde deras telefonservice och lyssnade av senaste transaktioner fanns det dock med ett gäng där som ännu inte dykt upp på kortwebben annat än som minskat kreditutrymme.

Rätt eller fel antal Avios har jag nästan gett upp på! Jag hade tänkt göra en avstämning när jag fick förra fakturan men då fanns ju som de flesta märkt den informationen inte med. Hoppas på en ny möjlighet den här månaden! Tycker även att det är lite märkligt att det ska ta ca 10 dagar från brytperioden varje månad tills att transaktionerna står som aviserade på webben och därefter ytterligare upp mot en vecka innan man ser en faktura! Känns helt klart rätt nervöst att slussa ett antal hundra tusen via Entercard varje år...

/Christian

Jag har inte haft just det här problemet, dock såg det lustigt ut för en vecka sedan då endast en lunch fanns fakturerat på kortet.
Tyvärr kom alla mina andra köp in till slut.

Pratade med dom för 3:e gången idag om mina icke existerande avios. Nu skyller dom på att dom bytt system och det är ett "känt problem".
Skulle få någon slags prio, men misstänker att jag blev bullshittad som vanligt.
Ska inte behöva ringa och tjata förhuvudtaget för att grundfunktionaliteten att fungera.

Toppen