Senaste nytt

British Airways Visa

Alltså, egentligen är det inte en orimlig spend för att få förmånen - den är ändå värd en hel del. MEN! Man måste se till vad de konkurrerar med vilket i första hand är SAS och Star Alliance i Sverige. Där har AmEx och SAS ett riktigt bra erbjudande och ska man välja är det nu solklart att det bara finns ett alternativ.

Jag hade personligen kunnat tänkt mig behålla kortet eftersom villkoren för hyrbilsförsäkringen och avios-intjäningen var rätt ok. Men nu när man halverar Avios-intjäningen är det helt meningslöst.

Utan rimlig möjlighet att få 2-4-1 och att kunna få in lite vettigt med Avois från kreditkort så tappar ju One World väldigt mycket av sin attraktionsförmåga. Det blir nog att föredra Star Alliance igen då, synd att sambon precis flugit till sig sitt första BA-silver-kort (kom med posten idag).

Tack BA för tiden tillsammans, men nu är det dags att byta upp sig till något bättre! Vi ses nog på en sista resa någon gång nästa år dock, har ju ändå ett par hundra k avois att bränna :)

I Tyskland har Barcalycard slutet med den BA cobranded kort. Kanskje det er ett försök för att gjøre kort mer lönsamt för entercard. Kan god tänke mig at Entercard slute med BA visa i 2017.

Lyckades komma upp i beloppet men har ännu inte lyckats hitta några platser i F klass att använda vouchern på som går ut i början av december.
Skall göra mej av med kortet. Hade varit mycket bättre att tagit ut en ytterligare voucher på Amexkortet.

Lyckades komma upp i beloppet men har ännu inte lyckats hitta några platser i F klass att använda vouchern på som går ut i början av december.
Skall göra mej av med kortet. Hade varit mycket bättre att tagit ut en ytterligare voucher på Amexkortet.

Kolla Houston där har jag oftast sett bäst tillgång på platser i F, till Asien är det ganska svårt att hitta platser dock, finns just nu en platser till Seattle i Augusti/September nästa år, bokad dit själv i förra veckan för den perioden

om man vil fortsatt samle ihop avios kan man alltid transfers AMEX Rewards til BA avios. I Sverige är transfer 11 Amex Rewards - 1 Avios. Du far 1 Amex Reward per Krona i Sverige. Så det betyr at tu far 9,09 Avios per hundre kroner mot 5 kronor per hundre kroner for BA Visa fra Entercard.

Plus det finst det mulighet att transfere Amex Reward over til SAS EB. Det gjør det litt mer flexible. Men det är bare intressant om man har opptjend alrede 300.000 kroner på Amex Elite.

Last edited:
Kolla Houston där har jag oftast sett bäst tillgång på platser i F, till Asien är det ganska svårt att hitta platser dock, finns just nu en platser till Seattle i Augusti/September nästa år, bokad dit själv i förra veckan för den perioden

Även Johannesburg och destinationerna i Sydamerika brukar ha bra tillgång i F, speciellt om man tittar ~10-12 månader framåt. Någon utan dom alternativen blir det nog för våran del.

Last edited:

Tack för tipset. Har varit i Houston i jobbet och det är ingen plats jag vill lägga en helg i. Enda stad i Texas jag kan tänka mej är Austin och dit hittar jag inga platser. Det verkar vara kört eftersom jag bara har två månader på mej, varav jag är i Sydafrika en vecka.

Toppen