Senaste nytt

British Airways Visa

Ja det funkar att sätta in pengar i förväg och du får Avioser för allt du handlar.
Men om du tänker handla för jättebelopp bör du nog ändå kolla med Entercard så
att det inte finns andra spärrar än kreditgränsen.

Köpte själv en ny bil för 300 000:- med BA VISA i november 2012.
Jag ringde innan till Entercard och bad om att, tillfälligt, få kreditgränsen 300 000:- vilket gick bra efter en extra kreditupplysning.

:mad::mad::mad:%#&#:mad::mad::mad: Trodde jag hade stenkoll när jag stoppade undan kortet för en dryg månad sedan för att inte trigga vouchern förrän i början av december, så jag skulle kunna använda den nästa novemberlov för en resa till Petra. Men häromdagen kom ett glatt mail som gratulerade till vouchern. Troligen har jag tippade jag över gränsen med typ 20 spänn. Jag hade sett till stoppa autotankningen till Västtrafik, men dom där 65 kr jag betalar för en VPN-tjänst brydde jag mig inte om. Skulle ha gjort det:mad:

Så nu blir till att fundera på var man ska åka på Kristi Himmelsfärdshelgen utan att tömma kontot. Frun vill till Barcelona med familjen. Varför inte, det lär inte bli lika brutal YQ som årets 2-4-1 resa till NYC. YQ i F * 4, det plockar på:rolleyes:

Finns det någon kampanj just nu på BA för att skaffa kortet? Såg att man fick 1000 avioser just nu, tyckte det var lite snålt..

Jag fick en intressant kreditering till mitt BAEC-konto. Jag har haft en del krångel med BA Visa igen under året och efter några samtal till Entercard (som jag faktiskt får berömma för en mycket trevlig och tillmötesgående kundservice!) så fick jag till slut de poäng som jag tror att jag saknade. Jag har inte hållt reda på exakt antal men jag tror det var ungefär motsvarande den spending har har haft (ca 11000 avioser). Men så för ett par veckor sedan dök detta upp:

Finance Card - BA Visa Card - Discretionary Award 30887 Avios

Vad kan detta vara? Trevligt med nästan 31000 avioser men var det någon ersättning för strulet?

Last edited:
Toppen