Senaste nytt

British Airways Visa

Ett oväntat problem med 2-4-1 kupongen är platstillgången ARN-LHR, i alla fall på de datum jag tittat, ofta finns det bara en flight som går att boka och typiskt då sen kvällsflight, vad värre är ibland finns bara ARN-LCY.
Däremot har det inte varit några problem att hitta platser från LHR i alla fall inte dit jag velat åka.
Avgångar från LGW går det inte alls att boka även om dessa går att boka mot kontant betalning.(dvs. ARN-LHR/LCY på egen hand till LGW) Förhoppningsvis går detta att boka via telefon.

Ring dom om så är fallet. Hur långt fram tittar du i tiden, och var försöker du resa från LHR? Jag har funnit att det brukar finnas gott om stolar till LHR, men att hitta F och framförallt Club World till populära destinationer är trögt. Det brukar släppa närmare resedatum. Har man is i magen finns det guld resor (CPT, EZE, LAX, SFO, HKG etc)

Ja, mina poäng stämmer inte alls. Denna månad för mycket poäng, tidigare månader har det varit för lite, och dessutom droppar de in i mindre skvättar. Jag antar att det är för enkelt att föra över varje månads poäng vid ett tillfälle. Suck... :-(

Hör och häpna; min 2 för 1 kupong triggades automatiskt och finns även upplagd i BAEC kontot. M.a.o. kopplingen mellan Entercard och BAEC verkar nu fungera.

Detta borde innebära att så fort man når 200 kkr bör det gå hyfsat snabbt till man har 2-4-1 kupongen på sitt BAEC-konto?! Någon som har en känsla för tidspannet mellan det 200 kkr nås och kupongen "landar i handen"?

Detta borde innebära att så fort man når 200 kkr bör det gå hyfsat snabbt till man har 2-4-1 kupongen på sitt BAEC-konto?! Någon som har en känsla för tidspannet mellan det 200 kkr nås och kupongen "landar i handen"?

Mycket snabbt.. Det stod på mitt kontouppdrag hur mycket jag hade använt kortet i år, och några dagar senare.... VOILA! Kupong fanns.

Homer har rätt dock; ibland svårt att hitta bra connections mellan ARN-LHR på miles... Med den fantastiska kampanjen som numera pågår, kommer jag skrapa ihop 70.000 extra miles, plus faktiska resor mellan ARN-LHR innan jul. Sen har jag en ARN-LHR-JFK bokat den 26/12 till 08/01 i CW. Så efter det sitter jag på en halv million som jag inte helt vet jag skall göra med :cool: Ja... helt sant är jo inte det. Senator version 4.0 släpps veckan efter påsk 2012, så det måste jo firas lite.. BGI verkar som ett lämpligt ställe kanske?

Toppen