Senaste nytt

British Airways Visa

Mitt kort blev fixat så att det fungerade efter 4 mån. Frugans ännu ej klart, lovat till mitten av maj. För henne har det tagit drygt 6 månader.
Kompensation +2000 avios för besväret samt de vanliga 5000 när man skaffade kortet. Detta gjorde att jag inte vågade spendera de stipulerade 200 000 kr för en voucher unde året. Det fick istället bli på Amex. Jag klipper nog sönder kortet när tiden går ut senare i år. Så många mejl och samtal som vi lagt ner på att få ordning på detta står inte i proportion till de förmåner man får. Förstår inte hur BA kan joba ihop med Entercard.

Mitt kort blev fixat så att det fungerade efter 4 mån. Frugans ännu ej klart, lovat till mitten av maj. För henne har det tagit drygt 6 månader.
Kompensation +2000 avios för besväret samt de vanliga 5000 när man skaffade kortet. Detta gjorde att jag inte vågade spendera de stipulerade 200 000 kr för en voucher unde året. Det fick istället bli på Amex. Jag klipper nog sönder kortet när tiden går ut senare i år. Så många mejl och samtal som vi lagt ner på att få ordning på detta står inte i proportion till de förmåner man får. Förstår inte hur BA kan joba ihop med Entercard.

Att ba kan jobba med dom förstår jag inte heller. Verkar som det är ett gäng 19 åringar som sitter där och jobbar bara...

Har endast 1000kr kvar att handla på mitt AMEX innan jag kommer upp i min 2-4-1. Som jag gärna tar ut i December.

Vet inte om jag ska fortsätta handla på med SAS MC eller om jag ska använda en familjemedlems AMEX. Jag har redan tillräckligt med SAS poäng, ca 150 000 och flyger aldrig i något högre än economy.

Jag uppskattar att jag kommer spendera ca 200 000kr från idag tills året är slut. Ska jag köra på BA? Detta ger mig 20 000p, samt att jag redan har 5000p. Hur lång kommer jag med detta? Egentligen så är enda destinationen jag är intresserad av är Las Vegas, var kollar jag hur mkt detta kostar?

Vad menar BA med att poängen går ut efter 36 månader om man inte använder sitt konto. Räcker det med ett inköp på sitt VISA kort var 36 månad för att korten inte ska gå ut?

Last edited:
Att du använder ditt Visa är tillräckligt för att undvika att poängen brinner inne. Tror att en resa i C till Las Vegas kostar 130 000 avios.

/Christian

Mitt mål med att skaffa kortet är att innan December skaffa 30.000 avioser så jag räknar :
5000 för signup så ska jag skaffa 25.000 till så nu letar jag efter handsprits deal för BA :D

För några månader sen (läs i vintras) mejlade jag Entercard för att be dem merga mitt "riktiga" BAEC-konto med det konto som de skapat när jag fick mitt BA VISA. Detta är ännu inte mergat. :mad:

Om jag bokar flighter på British Airways webbsajt och betalar med mitt BA VISA, tror vi att jag ändå kommer få de extra aviosarna man ska få om man bokar via hemsidan, även fast jag lägger till mitt "riktiga" BAEC-nummer... (som inte är kopplat till mitt VISA än?)?

För några månader sen (läs i vintras) mejlade jag Entercard för att be dem merga mitt "riktiga" BAEC-konto med det konto som de skapat när jag fick mitt BA VISA. Detta är ännu inte mergat. :mad:

Om jag bokar flighter på British Airways webbsajt och betalar med mitt BA VISA, tror vi att jag ändå kommer få de extra aviosarna man ska få om man bokar via hemsidan, även fast jag lägger till mitt "riktiga" BAEC-nummer... (som inte är kopplat till mitt VISA än?)?
Du kan räkna med att få Aviosen jag hade samma problem. Lösningen är som tidigare är skrivet att själv ta kontakt med BA och slå ihop dom. Problemet löst inom 24 timmar. :)

Gissningsvis kommer de att merga det så att ditt "riktiga" BAEC-nummer ersätts med det som de skapade åt dig... :rolleyes:

Finns det något annat sätt att kontakta BAEC än via telefon? Har tyvärr ingen möjlighet att komma åt att ringa dem under dagtid när jag jobbar. Har letat runt på BA:s sajt, det verkar inte finnas någon generell e-post till BAEC?

Finns det något annat sätt att kontakta BAEC än via telefon? Har tyvärr ingen möjlighet att komma åt att ringa dem under dagtid när jag jobbar. Har letat runt på BA:s sajt, det verkar inte finnas någon generell e-post till BAEC?

Här hittar du kontakuppgifterna till BA. Ta ett papper och skriv vilka konton du vill slå ihop och sen faxa till dom så är det klart. Alternativt försök använd onlineformuläret på hemsidan, men jag tror tyvärr de önskar något skriftligt antingen via fax eller vanlig post.

British Airways contact details - Sweden

(Om du är inloggad på BAEC så dyker inte kontaktuppgifterna upp, så se till att du är utloggad innan du besöker hemsidan)

Toppen