Senaste nytt

British Airways Visa via Entercard upphör mars/april -19, alternativ?

Dr JP

Ny medlem
Tja, såg på Entercards hemsida att man inte kan signa upp för nya BA Visa

Vi erbjuder inte längre möjligheten att ansöka om ett nytt British Airways Visa, kontakta Kundservice vid eventuella frågor - British Airways Visa - EnterCard

Snackade med kundservice som sa att de kommer avsluta kortet i mars/april 2019.

Är det nån som vet något bra alternativ för 241 + avios för BAEC?

Om du bor i Sverige så tror jag att American Express Membership Rewards är enda alternativ ifall du vill tjäna avios genom kreditkort.
British Airways Executive Club Membership Rewards® Överför

110 Membership Rewards poäng = 10 avios, så 110 SEK = 10 avios.

Lite off topic

Det är förvånande att EnterCard fortsatte med British Airways VISA efter deras försämring som de införde några år sedan.
Personligen tyckte jag att det var lika bra att de hade lagt ner tjänsten då.
Sämre intjäning med British Airways Visa? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om du bor i Sverige så tror jag att American Express Membership Rewards är enda alternativ ifall du vill tjäna avios genom kreditkort.
British Airways Executive Club Membership Rewards® Överför

110 Membership Rewards poäng = 10 avios, så 110 SEK = 10 avios.

Kanske är så, trist att 241 inte finns kvar för oss då.

Lite off topic

Det är förvånande att EnterCard fortsatte med British Airways VISA efter deras försämring som de införde några år sedan.
Personligen tyckte jag att det var lika bra att de hade lagt ner tjänsten då.
Sämre intjäning med British Airways Visa? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag håller med men det var ju ett bra sätt att hållas Aviosen vid liv

Men det är lika enkelt att köpa ett fåtal AVIOS på BA hemsida då de ha rea på AVIOS så håller man kontot vid liv.

Yepp det stämmer att de skall sluta fick inte något datum men det spelade mindre roll då jag redan hade tänkt att säga upp det och nu är det gjort.

Detta kort blev ju som sagt ganska kass när dom halverade intjäningen och höjde gränsen för en 2-4-1 voucher til 500k.

Jag är iaf en som har haft kvar kortet även efter försämringen. Jag har triggat 2-4-1 över några år, så även i år. Men måste jag nu då resa/boka en eventuell 2-4-1-bonusresa innan mars/april eller är den giltig under hela 2019?

Vi erbjuder inte längre möjligheten att ansöka om ett nytt British Airways Visa, kontakta Kundservice vid eventuella frågor - British Airways Visa - EnterCard

Det är ingen större saknad av detta kort, ett av de sämre jag haft. Jag lyckades aldrig använda min 2-4-1 voucher när jag äntligen fick den. Det var kort giltighetstid på den, ett år, tror jag. Det var ännu svårare att använda vouchern, när jag äntligen hittade platser för två till något resmål det fanns platser till gick det inte vid något tillfälle att applicera vouchern på detta. Vouchern hann gå ut innan jag hittade platser som jag ville ha.

Jag är iaf en som har haft kvar kortet även efter försämringen. Jag har triggat 2-4-1 över några år, så även i år. Men måste jag nu då resa/boka en eventuell 2-4-1-bonusresa innan mars/april eller är den giltig under hela 2019?

Kan bara säga att när man sagt upp kortet har vouchern fortsatt att gälla.

Har precis säkrat en 2-4-1 detta år. Blir tredje gången gillt i Concorde room någon gång under våren. Antar det blir att samla poäng hos SAS sedan.

BA Visa från EnterCard har inte varit ett bra alternativ för BAEC sedan ett par år tillbaka, så du ska nog vara tacksam för att du inte fick ansöka om det. Det enda som varit bra med kortet är hyrbilsförsäkringen som täcker självrisk på upp till 10k SEK.

Toppen