MarSecLtd
Medlem
statusmatcha oss med EBD NU annars blir det att åka via CPH tyvärr,,,
Matcha till Air Berlin Gold, använd för lounge etc och skicka poängen till BAEC.
statusmatcha oss med EBD NU annars blir det att åka via CPH tyvärr,,,
statusmatcha oss med EBD NU annars blir det att åka via CPH tyvärr,,,
Det var snabbt agerat från British Airways sida. Satt precis och funderade över detta med vilotiden. Undrar hur de schemalägger besättningarna eftersom minst en besättning kommer behöva bo över natten i Göteborg.
Hur det vanligtvis fungerar:
Crew som flyger kvällsturen till utestation flyger hem nästa dag, fast med en annan avgång än morgontur. Övriga turer flygs med vändande crew.
Från Göteborg går flygen kl 08.00, 11.45 och 19.30 och från London kl. 07.35, 15.45 och 19.15
Jag utgår ifrån att just så är fallet, dvs. att det faktiskt är tillräckligt med vilotid och att detta är huvudanledningen till förhållandevis sen avgång från GOT.Det håller jag med om. Det som får mig att fundera är på grund av schemat
Blir det verkligen tillräckligt med vilotid för personalen som ankommer med sista planet (runt 22.15) att sedan flyga 08:00 dagen efter?
Har för mig att det är 11 eller 13 timmar som gäller vilket borde innebära att den personalen flyger med 11.45-planet. Men då måste morgonpersonalen från London stå över någon flight...
Jag utgår ifrån att just så är fallet, dvs. att det faktiskt är tillräckligt med vilotid och att detta är huvudanledningen till förhållandevis sen avgång från GOT.
Det borde väl finnas någon här som kan just detta.
Hahaha, detta regelverk är lika lättillgängligt som SAS ombordmeny. Fyllt med undantag från olika huvudregler osv. Men du är ju vass så kanske har du lyckats extrahera korrekt svar i den givna situationen.
Hahaha, detta regelverk är lika lättillgängligt som SAS ombordmeny. Fyllt med undantag från olika huvudregler osv. Men du är ju vass så kanske har du lyckats extrahera korrekt svar i den givna situationen.