Senaste nytt

British airways Stockholm Miami First eller Business

Med BA skulle jag hävda JFK. Har aldrig tagit mig längre än 10min på T7. Dock springer jag snabbt från flyget till US CBP
Herr Senator!
Skulle det vare mer värde i 30 k med LH First till MCO inkl. FCT i Frankfurt än 27 K med BA. Behöver guidning i denna ack så viktiga Ilandsfråga..........

Jag tror alla skulle säga LH First är i en egen liga. Sen kan bara du avgöra om 3.000kr mer är av värde. Vad är värde enligt dig? Vilken champagne? Tillgång till badanka? Servicen ombord? Åka bil till planet?

Jag tror alla skulle säga LH First är i en egen liga. Sen kan bara du avgöra om 3.000kr mer är av värde. Vad är värde enligt dig? Vilken champagne? Tillgång till badanka? Servicen ombord? Åka bil till planet?
Vil testa FCT , det är väl det huvudsakliga skälet och kan vara värt prisskillnaden mot BA. Dessutom har vi aldrig rest LH F. BA kan vi ju boka medUSDM/AA miles. LH/SWISS är för oss bara möjligt med cash.
Tack för svar!

Tack för svar Homer!
Tidsomställningen gör det lämpligt med en natt i MIA istället för Grand Cayman. Dessutom verkar det onödigt dyrt att flyga via Nassau till GCM med 767. Lite spend på Hilton Bentley på vägen dit och hem kan också hjälpa till att behålla Diamond..
Finns också bra tidtabell med American över dag mellan MIA och GCM.
Om vi skulle övernatta på Grand Cayman, finns det då hyfsat boende nära flygplatsen för att " slippa" entré i USA?
Om ni vill ha riktigt bra boende så finns det bara ett hotell och rekommendera Ritz-Carlton på seven mile beach, en kvart från flygplatsen:)

Kommer bo på Southern cross club på little Cayman.Vi väljer att dyka där 7-8 dagar. Om vi skulle stanna på Grand Cayman på vägen tillbaka tackar jag för tipset och Ritz Carlton är bra alternativ.

EN detalj talar för BA. Det är tidtabellen speciellt hem.
Vi ska till SFT och lär åka på en natt på Arlanda på hemresan.
Dessutom finns inte first saver på LH enligt agenten om vi reser till FRA dag innan avgång, vilket minimerar tiden i FCT
Bokas före sista augusti,återkommer med beslut:)

Blir BA till MCO! Via jFK på utresa, sedan separat MCO-MIA- GCM- LYB i biz.
Total kostnad per person 36 k. Ger 820-840 tp.
LH får vi testa annan gång

Toppen