Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

Flyger du Club World tycker jag absolut övre däck. Förutom att det är tystare har du då också tillgång till de stora toaletterna längst fram. :) 53K är mitt favoritsäte. Bakåtriktat med utsikt över motorerna, man behöver inte kliva över någon när man ska upp och röra sig, nära till Club World buffén och så kommer man av snabbt eftersom det också är nära till dörren.

Nu har vi redan en tråd om seating på BA (British Airways seating - var är det bäst att sitta!? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor så vi får väl hoppas att en moderator slår ihop dessa.

Jag upplever personligen inte att det är någon större skillnad vad gäller ljudnivå på övre och undre däck på A380. Det är rätt tyst överallt.

Själv brukar jag välja främre raden på undre däck på A380. Men jag har bara flugit AF och LH's A380 och vet inte om det är lika bra hos BA. Men på denna rad, framförallt om man sitter i gång, så har man rätt gott om benutrymme.

Har "bara" suttit på övre däck på AF:s A380. Som alla andra nämner här, det är verkligen tyst (har hört andras konversationer flera rader framför). Hos AF är det affärsklass och Premium Econonmy på övre däck. Vet inte hur BA konfigurerat sin maskin. Hos AF så har de La Premiére (F) längst fram på undre däck, så det ligger nog något i det @agehall nämner att undre däck kan vara lika tyst ...

25D är min självklara rekommendation om du uppskattar massa extra benutrymme då raden framför saknar stol där.
Hela rad 20, 35, 70 och 80 saknar också stol framför och då har du dessutom möjlighet till 8 fönsterplatser. 70, 80 är 2-4-2 konfig så någon av dessa hade blivit mitt val. :)

Nu har vi redan en tråd om seating på BA (British Airways seating - var är det bäst att sitta!? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor så vi får väl hoppas att en moderator slår ihop dessa.

Jag upplever personligen inte att det är någon större skillnad vad gäller ljudnivå på övre och undre däck på A380. Det är rätt tyst överallt.

Själv brukar jag välja främre raden på undre däck på A380. Men jag har bara flugit AF och LH's A380 och vet inte om det är lika bra hos BA. Men på denna rad, framförallt om man sitter i gång, så har man rätt gott om benutrymme.

Jag insåg det efter ha lagt upp tråden:oops:

Hela rad 20, 35, 70 och 80 saknar också stol framför och då har du dessutom möjlighet till 8 fönsterplatser. 70, 80 är 2-4-2 konfig så någon av dessa hade blivit mitt val. :)

Ska kika på dessa plaster och se om de finns tillgängliga. Ser nog ut som det blir övre däck, har aldrig flugit med en A380 förut så man får väl se till maximera upplevelsen. Dock får det endast bli i en ekonomi-klassen den här gången...

1A kommer att recenseras av mig imorgon påväg till IAD

Skall bli intressant att läsa!

Har de gjort om? Sist jag var på AFs A388 så hade de några rader economy längst bak på övre däck.
Oj! Vet inte .. det var ett tag sedan jag gick genom hela övervånigen, trappan ned och framåt (och tillbaka samma väg) bara för att se hur det såg ut. Ärligt talat; så lade jag inte på minnet om de hade någa rader eco längst bak eller inte på övre däck.

Pojkar... Ni känner väl till sidan och appen seatguru? ;)

ska flyga cw London-LA med BA flygtyp 388. Två vuxna och en bebis. Vad tror ni om platserna 14 E/F? Eller är det bättre på övre däck?

Utan tvekan hade jag tagit stolar med bassinett fast efter att ha frågat en kompis som flög just BA A380 finns det tydligen bara i ekonomi dvs rad 20, 35 & 70.

Toppen