Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

hoss

Medlem
Upper class definitivt, och helst 62 eller 64 A/K (om man inte slår till med First Class!) Det är faktiskt lite knöligt att kliva över någons ben när dom ligger ner.
 

Concorde

Founding Member
Upper class?! VS och Branson hör inte hemma här. ;)

Mina preferenser i CW fallande rangordning:
62A - mer privat än 64A och 62K. Ingen FA mitt emot dig vid start och landning
62K - mer privat än 64A även den, dock sitter FA mitt emot dig vid start och landning (ett par ifrån dig, men än dock)
64A - mest förvaring av alla och mycket plats, dock mer exponerad än 62A/K.
64K
Övriga UD säten
Som lång extra legroom säten på dom nedre däcken, vilket som. Gillar sista mitt paret i stora 747 kabinen, på 4-klass 777 samt mitt paret i främre 777 kabinen på 3-klass.
 

ucce

Medlem
Var tycker ni det är bäst att sitta på 747 om man åker med sin respektive? Ska flyga min standardsträcka JNB-LHR (nattflyg) och brukar alltid välja 64A/K när jag flyger själv, är osäker på hur trevligt det blir för den av oss som isf får sitta 64B/J eftersom det är precis vid toaletten. Ingen jättetrafik dit förstås men ändå...

62A/B är ju ett alternativ annars. Kommentarer?
 

Concorde

Founding Member
Som par skulle jag välja 62AB eller 62JK. Detta då du har mycket mindre trafik och exponering för gång-sätet. 64B är nära toaletten och närmst trappan och galley, dvs mer stök och spring (även om det är lite uppe på trevliga UD).
 

majer

Medlem
BA Seating - var är det bäst att sitta!?

Är det bara jag som tycker upper deck har en tendens att bli väldigt varmt på långflygningar? Jag kanske inbillar mig men något säger mig att värmen från main deck stiger upp i den lilla kabinen på övre deck och gör det lite väl varmt för att man ska kunna sova ordentligt.
 

ucce

Medlem
62 it is then!

@majer sitter oftas UD och har inte tänkt på det själv, men så fryser jag normalt på flygplan å andra sidan
 

dwin

Medlem
Jag har alltid kört rad 62 eller 64 men vid de senaste tillfällena på nattflygningar har jag noterat att UD golvet svajar och dunsar rätt ordentligt när folk går förbi, otroligt störande när man försöker sova... Ngn annan med liknande upplevelse?
 

Storsteffe

Medlem
Om det det är väldigt tomt i CW så kan det faktiskt vara idé att sitta nere då det ofta blir fullt uppe, sist jag åkte med sambon flyttade vi ner och fick mitt platser med fritt mot gången.

Edit: Vi flyttade inte ner bara sådär utan det var FA som förslog det.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag hade 64K SIN-LHR häromveckan och det var ju helt underbart. Var ju som att ha en egen svit! Gott om förvaring och egen access till gången.
 
Toppen