Senaste nytt

British Airways - Problem med poängintjäningen när man köper uppgradering

Visst kan de ha ändrat så att man inte får några extra poäng när man uppgraderar, det får man inte med
Iberia och AA(tror jag?), men det vore ju mycket märkligt om man inte skulle få några poäng alls!
Luktar IT fel tycker jag, ring BA redan innan du flyger, lättare om de kan fixa det i förväg.

Då har jag pratat med BA. De kan inte göra något nu, men jag skulle återkomma efter jag genomfört resan så lägger de in poängen manuellt.

Sen får vi se om allt detta är pga av att jag löste in några avios eller inte.

Då har jag pratat med BA. De kan inte göra något nu, men jag skulle återkomma efter jag genomfört resan så lägger de in poängen manuellt.

Vilka poäng är det de menar? Ursprungliga poängen innan uppgradering eller samtliga poäng avseende Club Europe?

Jag uppgraderade fru och svägerska för 700 kr i somras. De hamnade i U-klass, men fick Avios och TP för business class-resa, så de verkade lösa sig. Dock fick jag inga poäng till OnBusiness, men de tänker jag inte bråka om.

Jag uppgraderade fru och svägerska för 700 kr i somras. De hamnade i U-klass, men fick Avios och TP för business class-resa, så de verkade lösa sig. Dock fick jag inga poäng till OnBusiness, men de tänker jag inte bråka om.

Låter bra!

Kanske ska ta bort Varningstexten :).

Varningstexten fyller nog ett syfta i att påpeka att det KAN bli problem (precis som visas på FlyerTalk också). Men det verar i många fall lösa sig. Har någon testat att kreditera till AA på en uppgraderad biljett i U? Jag har inte gjort det...

Jag misstänker att det är mycket enklare att lösa problemen om man krediterar till BAEC, så varningen kan vara berättigad...

Varningstexten fyller nog ett syfta i att påpeka att det KAN bli problem (precis som visas på FlyerTalk också). Men det verar i många fall lösa sig. Har någon testat att kreditera till AA på en uppgraderad biljett i U? Jag har inte gjort det...

Jag kommer att göra det. Återkommer.

Toppen