Senaste nytt

British Airways flyttar till Terminal 8 på JFK 2022

Homer

Medlem
Hyfsat utbud a Champagne i Chelsea lounge ;)



Men Chelsea kommer man bara in i om man flyger i 1:a klass, eller har GGL kort
At 5,000 Tier Points (and 3,000 Tier Points each year thereafter) our Gold Executive Club Members and one guest have access to our Chelsea lounge at New York JFK Terminal 8 when flying any class of travel with British Airways or American Airlines.
Customers flying with other oneworld airlines are unable to access this lounge.



Frukost

All Day

Afternoon Tea








ytterligare en video
Video
 

NotRyan

Medlem
Hyfsat utbud a Champagne i Chelsea lounge ;)



Men Chelsea kommer man bara in i om man flyger i 1:a klass, eller har GGL kort
At 5,000 Tier Points (and 3,000 Tier Points each year thereafter) our Gold Executive Club Members and one guest have access to our Chelsea lounge at New York JFK Terminal 8 when flying any class of travel with British Airways or American Airlines.
Customers flying with other oneworld airlines are unable to access this lounge.



Frukost

All Day

Afternoon Tea








ytterligare en video
Video
Nu blir det att åka till Chelsea-loungen, helt klart....
 

Homer

Medlem
Menyn är ganska kaotisk, t.ex. är bubbel från New Mexico listat som champagne
Här är det uppställt på ett pedagogiskt sätt :)


CHAMPAGNE:

Blanc:
1. Moet&Chandon Nectar Imperial
2. Moet&Chandon Brut
3. Moet&Chandon Ice Imperial
4. Ruinart Blanc de Blanc*
5. Krug Grande Cuvee*
6. Lanson Black Label
7. Laurent Perrier La Cuvee
8. Jacquesson Extra Brut*
9. Laurent Perrier Ultra Brut*
10. Nicolas Feuillatte Terroir Premier Cru
11. Heidseck Extra Dry
12. Veuve Clicquot Demi-sec

Rose:
13. Moet&Chandon Rose
14. Billecart Salmon Rose


OTHER SPARKLING WINES

1. Gruet Brut (New Mexico)
2. Giuliana Prosecco (Italy)
3. Nyetimber Classic Cuvee (England)


 

trekker

Medlem
Ta det lugnt pojkar, jag har sett rapporter om att GGL's blir nekade inträde pga att personalen inte kan reglerna. När de lärt sig, får ni gästa i den loungen? Jag har ett behov av att åka till NY tror jag.....
 

Homer

Medlem
Ta det lugnt pojkar, jag har sett rapporter om att GGL's blir nekade inträde pga att personalen inte kan reglerna. När de lärt sig, får ni gästa i den loungen? Jag har ett behov av att åka till NY tror jag.....

Någon som flög Cathay har beklagat sig här och där? är du den du menar? det är ju rätt och riktig att såna inte blir insläppta
Customers flying with other oneworld airlines are unable to access this lounge.


En gäst:
and one guest have access to our Chelsea lounge https://www.britishairways.com/en-us/executive-club/tiers-and-benefits/lounge-access







Gäller tydligen transcon. också

Qualifying transcontinental

Between:

  • New York (JFK) and Los Angeles (LAX)
  • JFK and San Francisco (SFO)
  • JFK and Orange County (SNA)
 

trekker

Medlem
Någon som flög Cathay har beklagat sig här och där? är du den du menar? det är ju rätt och riktig att såna inte blir insläppta
Customers flying with other oneworld airlines are unable to access this lounge.


En gäst:
and one guest have access to our Chelsea lounge https://www.britishairways.com/en-us/executive-club/tiers-and-benefits/lounge-access







Gäller tydligen transcon. också

Qualifying transcontinental

Between:

  • New York (JFK) and Los Angeles (LAX)
  • JFK and San Francisco (SFO)
  • JFK and Orange County (SNA)
Nej den jag såg som skrev det skulle flyga till London men jag har ju förstås inte full insikt om vad som verkligen hände, jag är ju själv bara simpel guld dessutom så inget jag bryr mig om speciellt.
 

NotRyan

Medlem
Nej den jag såg som skrev det skulle flyga till London men jag har ju förstås inte full insikt om vad som verkligen hände, jag är ju själv bara simpel guld dessutom så inget jag bryr mig om speciellt.
Kunde det ha varit någon som bokat exempelvis AY-codeshare på BA eller AA-metall? Vad gäller då egentligen?
 

taxvalp

Medlem
Testar just nya Soho-loungen några dagar efter öppning och det är en hel del inkörningsproblem. Ska inte trötta ur er med alla detaljer men ny personal och cirka 45 minuters väntetid på en cocktail som man beställer med QR-kod. Ingen champagne eller läsk finns heller, det senare förmodligen leveransproblem. Maten är dock god. Vänta några veckor eller så om ni planerar lounge-hopping…
 
Toppen