Senaste nytt

British Airways First från London Heathrow, vilken lounge?

CJR

Medlem
Jag har ingen erfarenhet av BA, men ska flyga First LHR - MIA i nov från terminal 3. Landar med positioneringsflyg (SAS) från ARN till T2 drygt 4 h innan avfärd som sker 14.15. Bör jag prioritera någon First-lounge på LHR? Kan det vara värt att ta sig till T5 Concorde Room tex?

Om du flyger från terminal 3 skulle jag gå till Cathay-loungen. Den är överlägset bäst.

Du kommer inte bli insläppt i T5, så Concorde Room går inte att ta sig till tyvärr.

Själv var jag helt inne på British Airways-loungerna.
Finns bara en. Eller, well, det är väl en business lounge och en förstaklasslounge, men det är ett komplex. Det finns någon slags first dining som du har tillgång till, men jag har svårt att se att det är värt att gå dit för den. Cathay loungen är den överlägset bästa loungen för OneWorld på LHR tycker jag sett till helheten. Lite smak och tycke i det hela, men den är riktigt bra. Det enda jag saknar där är champagnen från CCR som är min absoluta favorit.

Mmm, det kan bli ett alternativ. Men som sagt, Cathay smäller nog högst i min bok, även om Qantas hinner öppna sin.

• Gilla
Reactions: CJR
Uppskattar tipset @Homer

Det finns väl inget som hindrar från att testa Cathay, Qantas och BA loungerna, eller hur? Boarding passet som säger First borde ge tillträde till alla.

Uppskattar tipset @Homer

Det finns väl inget som hindrar från att testa Cathay, Qantas och BA loungerna, eller hur? Boarding passet som säger First borde ge tillträde till alla.

Yes jag brukar alltid passera Cathay, British Airways och American , Cathay är helt klart bäst, gillar man Whiskey så brukar British Airways ha bäst (dyrast) urval

• Gilla
Reactions: CJR
Toppen