Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde ni riktigt bra!

Mycket nöjd med BA hela vägen igår ARN-LHR-ORD-SAT, det enda lilla klagomålet var långsam servering ARN-LHR men sen var det super hela vägen. Ska väl iofs vara så när man åker i F men tyckte att de gick den där extra milen när min far som fyller 70 i dag blev gratulerad av samtliga ba medarbetare under resan.
 
I går var en sådan dag när det nästan blir optimalt att resa och njuta. Jag har köpt den förra Dublindealen då jag har lite möten innan jul sedan stannar jag i New York över julen. Jag vet inte om min tur är @011430121 otur och allt som går bra för mig gör att det går åt skogen för honom men läget är såhär...

Under två veckor har jag legat på som hök för att leta uppgradering på min LHR-BOS från Club World till First. Under tiden har 3 av 4 dagliga flighter haft tillgänglighet, dock självklart inte min :( Men.. ett tips har jag att dela med mig. BAEC kan begära att REV MGMT skall släppa platser 48t innan avresa. Detta fick jag bekräftat ett antal gånger, och så i onsdags ringde jag. Fick nej... Torsdag ringde jag, fick nej.. Då hade också flighten gått från F6 A6 till F1 i Förstaklass. Så jag gav upp, och precis innan jag skulle sova i torsdag kollade jag och då var hela flighten nollat.. Helt fullt med andra ord.

Fredag morgon åker jag till flygplatsen och checkar in. Får mina boardingkort och kliver ombord en A319 med gamla konfig. Purser ombord är så fantastisk bra och jobbar stenhårt hela den korta flygningen till LHR där vi landar på tidtabell. Fantastisk flygväder och vyer över den Irländska Sjön och inöver England och Wales.

photo 1.JPG


Bilden från plats 1F...

Transit på T5 är totalkaos. Köer sträcker sig långa vägar i transitområde, dock inte via Fast Track som går snabbt. Jag går fram till tomt bås där BA-tjejen tar mitt pass och boardingkort. "Pip" säger maskinen, tjejen river mitt boardingkort och simsalabim! där är mitt efterlängtade boardingkort till 5K i First! :)

Tiden rinner så jag hinner inte med CCR. Väl ombord, en bra flight. Kvalitén på käket väsentligt bättre nu än vad jag hade i oktober till Toronto. Bra service, kanske inte lysande från "Legacy crew".

photo 2.JPG


Ett glas med LPGS sitter aldrig fel...

Men åter igen är det på marken i Nordamerika BA visar riktigt klass. Vår flight är ca 1.15 sen. Så när dörren öppnas i BOS ropas mitt namn upp tillsammans med 4 andra. Vi får "Fast Connection" och efter samtal med US CBP Supervisor visar det sig att BA har redan timmar innan faxat en lista på passagerare som BA vill ha hjälp med. Det var rätt lång kö med både LH och EK som precis hade landat så utan detta hade det blivit länge att vänta. Inte nog med det, detta tog kanske 10min totalt och när jag kom ner låg min väska och snurrade. Om inte det var nog, gick jag till BA Transit och vi kommer överens om att jag skulle ta med mig väska till Terminal B och US Airways själv. När jag går hör jag: "Oh, Mr. Senator, I will book you in on the next flight as well, just in case" :) Så mitt liv med BA funkar ganska bra måste jag säga..

Till slut: AA här på DCA bokade om mig då jag vill upp NYC för att kolla en match på TV som annars var precis under min flygning.... detta självklart gratis.. På samma sätt som BA i Bremen bokade om mig gratis på hemresan från MIA till LGA då jag tänker åka en dag senare än planerat..

Det går bra nu @011430121 ;)

Till slut, gårdagens kärra:

photo 3.JPG
 
Kom in med sista planet från Stockholm i går och får reda på att BA0107 till Dubai var inställd, ombokad till kvällsflyget som jag tyckte var lite väl sent. Ombokad till EK008 i F(som original bokningen) utan knussel, behövde bara nämna att det var lite sent, vips 2 minuter senare var det klart. Får se om jag får till en rapport på den då det är min första i Emirates.
 
Vänner!

I reserapporten vi hade i juli, slutade resan i moll:
Sembl och Senator, ut på tur, aldrig sur... | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag tänkte skicka ett brev till BA. Min poäng var att jag tyckte det var omöjligt att använda min 2-for-1 uppgradering, och att jag tyckte BA var väl oflexibla under en försening. Jag skrev även att jag insåg att BA på många sätt hade levererat det jag hade köpt. Men, jag skulle gärna vilja få ersättning för hotellnatten i C P H. Jag skickade detta måndag kväll:

Onsdag kväll - trevligt svar från BAEC, min voucher förlängs 6 månader
Onsdag/torsdag dag - två obesvarade samtal till mig från BAEC
Torsdag dag - mail om ett samtal idag kl 11 funkade
Fredag dag - samtal prick kl 11, tar 5min och inget tjafs om hotellet. Mina 1 350 DKK får jag tillbaka.. ;)
 
Last edited:
Så här avslutades ärende med BA:

Dear Mr Senator,

Thank you very much for providing the invoice. I'd like to inform you that I've arranged a bank transfer in the amount of SEK 2020.00 (= DKK 1595.00) into your bank account. Please consider that it takes up to ten business days to process the transfer.

Thank you very much for your patience and I hope that your future flights with us will be as pleasant as possible.
Have a nice day.
Best regards
 
Toppen