Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög London Gatwick - Barcelona igår kväll med BA i Club Europe. Ingen riktig premiumupplevelse tyvärr.

Först boardade de oss från fel gate. Nere i bryggan, precis innan jag klev på kom en man med high viz väst ut och ojade och suckade. Bad oss vänta och ringde sen några samtal innan han meddelade att det var fel plan. Jag och det femtiotal passagerare som vid det laget stod och väntade fick vända upp till gaten igen. Kaos utbryter givetvis. De ska nu deboarda oss och sen flytta alla till en ny gate. Det visade sig att de också lastat allt bagage på fel plan så det tar ett bra tag för dem att flytta över väskorna innan vi får boarda det nya planet.

När vi väl klivit på meddelar kaptenen att vi missat vår slot i Barcelona och att vi tyvärr blir tvungna att vänta på en ny. Det visar sig ta ett bra tag och vi kommer iväg en och en halv timme sent.

Ombord kämpar kabinpersonalen, inget ont om dem. Men planet har ingen gardin mellan business och ekonomikabin (har aldrig sett det annat än på BA:s 767or) och det betyder givetvis att det blir mycket spring och ännu mindre premiumupplevelse. Tycker faktiskt att gardinen är ganska viktig för att få den där känslan av en mindre kabin och ett större lugn.

En mindre än optimal BA-upplevelse tyvärr. The silver lining är väl möjligen att den kommer ge mig Tier points nog för att bli Executive Club Guld, förhoppningsvis redan innan jag flyger tillbaka till London.
 
Last edited:
Jag hade min klart samsta club Europe upplevelse igar fran LHR till HEL. Jag undrade till och med om pursern var inhyrd fran SAS ett tag. Forst fick jag ingen fraga vad jag ville dricka till maten utan lamnades med mitt halvtomma glas skumpa, till kaffet fick jag jaga tillbaks honom for att bestalla en glenlivet, vilket han aldrig kom med sa jag fick haffa honom nar han passerade 10 minuter senare. Efter denna glenlivet vill jag ha en till sa anvande knappen I taket da CC hade gomt sig bakom gardinenen, efter 5 minuter hade ingen kommit sa fick lov att plinga igen innan jag fick bestalla. I-landsproblem ja, men inte acceptabelt i business.
 
Jag hade min klart samsta club Europe upplevelse igar fran LHR till HEL. Jag undrade till och med om pursern var inhyrd fran SAS ett tag. Forst fick jag ingen fraga vad jag ville dricka till maten utan lamnades med mitt halvtomma glas skumpa, till kaffet fick jag jaga tillbaks honom for att bestalla en glenlivet, vilket han aldrig kom med sa jag fick haffa honom nar han passerade 10 minuter senare. Efter denna glenlivet vill jag ha en till sa anvande knappen I taket da CC hade gomt sig bakom gardinenen, efter 5 minuter hade ingen kommit sa fick lov att plinga igen innan jag fick bestalla. I-landsproblem ja, men inte acceptabelt i business.

Det där låter märkligt, och som du säger, oacceptabelt. Undrar vad anledningen till den bristande servicen var..
 
Jag hade min klart samsta club Europe upplevelse igar fran LHR till HEL. Jag undrade till och med om pursern var inhyrd fran SAS ett tag. Forst fick jag ingen fraga vad jag ville dricka till maten utan lamnades med mitt halvtomma glas skumpa, till kaffet fick jag jaga tillbaks honom for att bestalla en glenlivet, vilket han aldrig kom med sa jag fick haffa honom nar han passerade 10 minuter senare. Efter denna glenlivet vill jag ha en till sa anvande knappen I taket da CC hade gomt sig bakom gardinenen, efter 5 minuter hade ingen kommit sa fick lov att plinga igen innan jag fick bestalla. I-landsproblem ja, men inte acceptabelt i business.
Britterna är verkligen sura just nu!
 
Menzies på OSL var nog lite sämre än dom verkade framstå... Väskan var ju redan där men dom klarar inte av att hantera utkörningarna. Iaf idag tog tag i problemet själv :)

Jag tog tåget ut till flygplatsen, köpte en fullt avbokningsbar biljett på SAS, checkade in i appen, gick igenom säkerhetskontrollen, gick in och sen rakt ut igen till bagagebanden och letade upp väskan bland alla vagnar som stod där. Nu är SAS-resan avbokad och jag sitter på tåget tillbaka till stan. Kände mig som en jävla terrorist!

...
Nu har jag väntat och strulat med att få tag på min väska sen igår. Det är inte Bostons fel, det är inte BA, det är inte Menzies på OSL. Det är bagagehanteringen på LHR som helt saggat ihop. Fick veta det nu när jag ringde BA i UK och pratade med nån mer insatt. Och jag minns att jag inte såg att dom lastade nått bagage alls på vår kärra på LHR. Killarna väntade och väntade, tillslut slängde dom bara igen luckan och lät oss åka. Och många som va med på det planet fick heller inte sitt bagage på OSL. Och min väskan kom inte med varken igårkväll eller på dom två första flighterna idag. Menzies har därför supermycket att göra i efterhand...

Så en varning till alla som ska flyga via LHR: checka inte in bagage. Kaos i passkontrollen också för den delen. (Har britterna helt tappat livslusten?)
Har fått respons från BA på mina synpunkter efter denna händelse (ovanligt mycket efterarbete efter sommarens resor i år, hum...). BA ersätter alla mina extra kostnader som jag hade i Oslo rakt av, 2471 kr in på mitt bankkonto. Skickade in en hel bunt scannade kvitton för extra hotell natt, extra Flygtog och inköp av persedlar. Inget ifrågasattes. Bra BA, tack.
 
Har fått respons från BA på mina synpunkter efter denna händelse (ovanligt mycket efterarbete efter sommarens resor i år, hum...). BA ersätter alla mina extra kostnader som jag hade i Oslo rakt av, 2471 kr in på mitt bankkonto. Skickade in en hel bunt scannade kvitton för extra hotell natt, extra Flygtog och inköp av persedlar. Inget ifrågasattes. Bra BA, tack.


Eftersom du inte postade det i den här tråden -> British Airways - Det här gjorde Ni bra! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
vore det intressant att veta vad du begär för att du ska definiera det som bra?
 
  • Gilla
Reactions: pep
Eftersom du inte postade det i den här tråden -> British Airways - Det här gjorde Ni bra! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
vore det intressant att veta vad du begär för att du ska definiera det som bra?
Hela BA:s agerande under den här händelsen var katastrofal, och det har jag skrivit om här. Kompensationen var dock bra, men bara som plåster på såren. Hade ju dock varit bätte om dom gjort rätt från början och att deras utförare Menziez inte skitit i min väska samt ljugit mig rätt upp i ansiktet
 
Toppen