Senaste nytt

British Airways avios award inställd inom EU är ombokning möjlig på Finnair?

Hej,

Länge sen jag flög BA och hade en mindre summa avios liggande så bokade en one way hem från Nice i sommar i Business. Nu har jag fått benet LHR-ARN inställt och antingen får jag 11h layover i London eller så måste jag göra flygplatsbyte.

Jag såg att om jag åker dagen innan är det detsamma med BA men Finnair har perfekta flygtider så ringde till BA vanliga kundservice som var väldigt hjälpsamma. Han sa att han såg platser på en hel del partnerflighter (både Finnair och Ibera) men att jag behöver ringa Executive Club för att lösa allt.

Ringer till Executive Club och där blir det tvärnit, hänvisar till att BA inte har någon "agreement" med Finnair om att få boka om hos dem inom EU.

För mig känns detta konstigt, är det en miss av agenten på Executive Club eller vad stämmer? Har lite erfarenhet av BA senaste åren.
 

Åbobo

Medlem
Ring på nytt. Executive club kan boka AY flyg för Avios. Möjligen bör man första avboka det originala flyget och använda de Avios till en ny bokning och inte direkt ändra BA bokning till AY bokning.
 
Ring på nytt. Executive club kan boka AY flyg för Avios. Möjligen bör man första avboka det originala flyget och använda de Avios till en ny bokning och inte direkt ändra BA bokning till AY bokning.
Det här gick verkligen åt andra hållet än vad jag trodde. Efter 3e samtalet på 11 dagar och försök att boka om mig på Finnair så fick jag istället en full revenue i J-klass på Lufthansa med 40 min connection på MUC istället. Absolut en win i restid absolut även om LH har sämre business class än Finnair. Men blir lite extra points till Miles and More kontot.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan ju knappast blivit billigare för BA... :confused: Och väldigt märkligt med tanke på att revenue-biljetter skall hållas inom oneworld-familjen så mycket det bara går!
 
Kan ju knappast blivit billigare för BA... :confused: Och väldigt märkligt med tanke på att revenue-biljetter skall hållas inom oneworld-familjen så mycket det bara går!
Jo och under samtalet påtalade jag att det fanns bra med flyg på Finnair men hon mumlade något om att det måste vara codeshare. Väldigt konstigt verkligen, nu har jag Lufthansa med bra bättre connection och flyger 13:30 från Nice istället för 07:30 med BA och en 6h layover på LHR initialt.

Finnair hade varit dagen innan, men också med senare avgång på dagen och 40 min connection på HEL.
 
Toppen