Senaste nytt

British Airways använder DAT (Danish Air Transport)

Kricka

Medlem
Jag har en bokning London (LHR) - Lissabon i Business med BA. Fick häromdagen besked om att DAT opererar denna
flight åt BA men att jag naturligtvis kan boka om jag så önskar. Hur är er erfarenhet av DAT Business Class service?

PS. Har varit oerhört inaktiv på BC under eta par års tid, mest beroende på arbetet, som inneburit långpendling med TK. DS.
 

Palazzi

Medlem
Hej Kricka
Har fått samma information och det verkar ju vara något som inte kommit igång i praktiken, samtidigt som DAT själva inte säljer Business Class på någon av sina egna avgångar (jag har flugit med bolaget i Norge, Italien och Tyskland).

Jag har haft generellt bra upplevelser med bolaget, men de är ju inte vana att leverera Business Class-service (vet iofs inte hur mycket det är att träna in på en intra europa-linje) och deras seat pitch är 1-2 inch kortare i deras A320/21 jämfört med BA. Det står i informationen att personal kommer från DAT (vet dock inte från vilken del, för det var inte danskar när jag flög inom Italien med DAT) men att utbudet är från BA.

Ska man ha ett säkert kort så skulle jag troligen försöka boka om, men för egen del så kände jag mig villig att testa denna gång (mest för att jag inte kunde vara flexibel med datum).
 

NotRyan

Medlem
Det finns några rapporter om BA operated by DAT på Flyertalk, något gammalt härke var stående med tech ett tag, men det finns rapport också att servicen var bättre än BA. Det är ju BAs servicekoncept när de flyger åt BA
 

henrik l

Medlem
Dom kör även London-Palermo nu i sommar och missminner jag mig inte helt har jag för mig att dom även kör Palermo-Lampedusa. Hinner inte kolla upp det nu.
 

Kricka

Medlem
Tack för alla kommentarer! Man får kanske bita i det, förhoppningsvis, inte så sura äpplet då jag
likt @Palazzi inte kan vara så flexibel på denna resa.
 

Kricka

Medlem
En liten snabbrecension av DAT LHR-LIS. Sträckan flögs med en fräsch Airbus A321 där Businessdelen var
uppdelad på två kabiner (7 + 3) där man på BA-vis flög med tomt mittensäte. Bra pitch mellan stolsraderna,
2-3 tum bättre än på BA, vilket möjligen kan bero på att de använde de tunna Recarostolarna. Jag är själv
inte så förtjust i dem när det gäller sittkomforten.
Det var bra service med BA’s mat/dryck som idag var utmärkt! Kabinen var ren och kändes fräsch. Svårt att
avgöra varifrån besättningen kom från då de talade bra engelska men gissar på Spanien/Portugal. Skulle inte
tveka att flyga med dem igen!
 
Toppen