Senaste nytt

Breda amerikanare

Med tanke på att bara en liten bråkdel av alla amerikaner innehar ett pass, så gissar jag att de flesta avstår från att sätta sig på ett flygplan över huvudtaget. Skulle dock gissa att många köper två stolar när de flyger domestic.

Många amerikaner må sakna pass, men de reser väldigt mycket ändå. Man ska komma ihåg att USA är ett enormt stort land och det finns väldigt mycket att se och uppleva utan att ens behöva åka utanför landets gränser ifall man är amerikan...

Jag brukar säga att USA är som Europa och varje delstat är ett eget land. Att åka till New York från Indianapolis är ju ungefär som att att åka till London från Malmö... (inte avståndsmässigt)

Jag brukar säga att USA är som Europa och varje delstat är ett eget land. Att åka till New York från Indianapolis är ju ungefär som att att åka till London från Malmö... (inte avståndsmässigt)

Visst är det så. Som frekvent usa-resenär till alla möjliga underliga platser i USA tycker iaf jag att tex många jänkare från vissa nordstater har mer gemensamt med Européer än sina egna landsmän från sydstaterna.

Visst är det så. Som frekvent usa-resenär till alla möjliga underliga platser i USA tycker iaf jag att tex många jänkare från vissa nordstater har mer gemensamt med Européer än sina egna landsmän från sydstaterna.

Så är det absolut, men sen är inte södern utan sin charm heller =}

OT: Jag har bott i USA halva livet men blir fortfarande chockad över hur feta människorna är. Ännu tråkigare att se alla feta barn. Fetman varierar mycket mellan staterna men har i grund och botten att göra med allmän utbildning. Det är därför vi hittar så många feta i södra delen. Se bild nedan. Varför WV har så stora problem är dock en gåta för mig.

Amerikanarna reser en hel del men endast 36% har ett pass. Framförallt så reser man mycket med bil eftersom bensinen är så billig. Ett väldigt trevligt land för bilsemester.
Screen Shot 2015-10-22 at 09.11.45.png

OT: Jag har bott i USA halva livet men blir fortfarande chockad över hur feta människorna är. Ännu tråkigare att se alla feta barn. Fetman varierar mycket mellan staterna men har i grund och botten att göra med allmän utbildning. Det är därför vi hittar så många feta i södra delen. Se bild nedan. Varför WV har så stora problem är dock en gåta för mig.

Amerikanarna reser en hel del men endast 36% har ett pass. Framförallt så reser man mycket med bil eftersom bensinen är så billig. Ett väldigt trevligt land för bilsemester.
Visa bifogad bild 42997

West Virginia är ju trots läget i (hyfsat) norr) en stat med mycket gruvor, miljöproblem och arbetslöshet och jag gissar att utbildningsnivån inte är på topp så där ligger nog förklaringen till att de ligger högt på skalan.

Skillnaden tycker jag är mycket att här i Sverige/Europa så är det inte jättemånga som är kraftigt överviktiga, men en del som är lite överviktiga. Som allt i Amerika så görs det ordentligt och få är lite överviktiga utan de som verkligen är det är kraftigt överviktiga, det bidrar nog till upplevelsen också.

Toppen