Senaste nytt

Brasilien med Star Alliance

TK flyger 777-300ER till GRU och dessa har Comfort class och senaste Business.

Den informationen tackar man för; hade helt missat detta! :)

Ska kanske boka en resa i Augusti då.... 10.500kr T/R ARN-IST-GRU. Med Miles & Smiles 125% kreditering för Comfort Class får jag in 19.800 miles på den sträckan. Speciellt intressant är det när jag nyss fick ett mail från dem med erbjudande om Dubai T/R bonusresa för 22.500 miles :)

Detta är väldigt intressant!
Vem kunde för bara något år sedan ana att ett bolag som TK skulle utmana LH m.fl om de skandinaviska resenärerna.
Vad händer härnäst?

Den informationen tackar man för; hade helt missat detta! :)

Ska kanske boka en resa i Augusti då.... 10.500kr T/R ARN-IST-GRU. Med Miles & Smiles 125% kreditering för Comfort Class får jag in 19.800 miles på den sträckan.
Lite petigt men, du får bara 100% på mellan Stockholm-Istanbul då sträckan bokas i Y klass.
Så det blir ca 19.100 miles till TK Miles&Smiles. :)

Jag flög denna stäcka med TK(C) i November och jag tycker helt klart att du ska flyga med dem! Vi flög ner med flighten som lämnar ARN strax efter midnatt sen hade vi 5h i loungen vilket var lite segt. Sen var det 13.5h njutning mellan IST - GRU. Det fanns Comfort extra ombord.

Vi flög även en hel del inrikes. Vi använde oss av TAM (star alliance) och GOL (Flyingblue och AAdvantage) båda bolagen tycker jag höll hög standard.

Det blev det "tråkiga men säkra kortet", LH mellan FRA-GRU. LX hade tyvärr inga platser i C, TK fungerade inte med anslutningarna till/från Sverige. Sen blir det JJ inrikes i Brasilien.

Det blev det "tråkiga men säkra kortet", LH mellan FRA-GRU. LX hade tyvärr inga platser i C, TK fungerade inte med anslutningarna till/från Sverige. Sen blir det JJ inrikes i Brasilien.

Bra val. Säga vad man vill om LH och deras C-produkt, men om det strular är de riktigt bra. En pålitlig arbetshäst. Om biljetten tillåter kan du alltid väntelista LX Z/D klass, kan vara värt det..

Toppen