Efter lite fika i SAS Guld på Arlanda, gick jag till gate 10A där prioboarding hade börjat så jag klev ombord direkt.
Kort därefter var det boarding complete och alla 69 passagerare var på plats.
Hejdå Stockholm
Förbeställd vegetarisk mat. Smakade riktigt gott! När jag gjorde beställningen (via telefon) sa agenten att jag skulle få detta på första flight men resten skulle vara standardmat, enligt mina önskemål. Dock fick jag samma mat på FRA-LHR flighten också, vilket inte gjorde något då ordinarie servering var fisk. Mitt resesällskap som kom ner med OSL-FRA flyget hade precis ätit fisken med efterätt och allt så vi bytte lite efterätt för variationen.
Fin solnedgång...
Men ännu finare från flightdeck.
Reagerade på att fönstren bakom mig var så mörkt. Rejäl skillnad som ni ser och jag har bara sett detta på Dreamlinern förut där man styr detta med knapparna under fönstret.
Hej Frankfurt
Remote bussgate V108 (A terminal) vilket betydde en lång promenad till B terminalen då lungen vi skulle besöka ligger vid B43 Gate och vår gate för flyget till London var B22.
Air Canada Maple Leaf lounge
Kort promenad till Lufthansa Senator loungen för vilstolar, utsikt och drinkar.
Boarding complete igen.
En-route mot LHR från FRA.
Blev en snabb fika i baren på Park Inn Radisson vid Heathrow.
Uppgraderade rum, välkomstpopcornpåse och complimentary breakfast. Tackar!
Dåtid.
Sova 8h 14min.
Nutid.
Vaken.
Frukost på G sen Hotell Hoppa bussen tillbaka till flygplatsen för mer möten (jo jag har faktiskt jobbmöte också!) och loungehopping.
Ceee yaaa (som Kennedy Steve skulle sagt).