Senaste nytt

Bra Weekend getaways från Stockholm?

Bokade Sofia, Bulgarien till i höst för mig och tjejen.
Wizz air dit för 180kr t/r per person och sedan Club Carlson 2for1 weekend special.
Kan återkomma om jag kan rekommendera det eller inte efter avslutat resa.
Andra tips jag kommer på är Warsawa, Gdansk, Barcelona och Berlin.
Det är nog de ställena som jag uppskattat mest på weekends de senaste året :)

• Gilla
Reactions: Gus
Ja, har man en semesterdag över brukar det vara fantastiskt att flyga ut kvällen på torsdagen också. Oavsett brukar jag tycka det är värt att just vakna upp i staden , helt klart värt priset för en extra hotellnatt att slippa fakiren (får mycket mer ut av både dagen och kvällen).

För att maximera tiden på plats i Paris så har vi oftast tagit 06:30, fakirflyget, och fått större delen av fredagen där. Någon gång har vi provat att ta sista flygningen (avgår 19:25 - ankomst ca 22:00) på torsdagen och en extra natt på hotell. Rätt trevligt att vakna upp en fredagsmorgon i en annan stad och hunna med extra mycket utan att jäkta ...

Ja, har man en semesterdag över brukar det vara fantastiskt att flyga ut kvällen på torsdagen också. Oavsett brukar jag tycka det är värt att just vakna upp i staden , helt klart värt priset för en extra hotellnatt att slippa fakiren (får mycket mer ut av både dagen och kvällen).

Håller helt med, kör ofta weekends och flyger då ut fredag efter jobbet (eller torsdag kväll om jag kan avvara en semesterdag).

Bra resmål från Stockholm är Köpenhamn (finns också väldigt många flyg att välja mellan), baltländerna som någon nämnde (kort flygtid) och även Prag (fin och rolig stad med bra priser på mat och boende)/Budapest (se prag)/Wien (fin stad) etc skulle jag rekommendera! Därutöver kan jag även rekommendera Munchen som är en trevlig stad att åka till över en helg!

Det finns väl nåt bad/spa-aktigt på Finlands västkust som varit populärt länge. Kommer inte på vad de heter dock.

Nådendals Spa heter det ( Spahotell Nådendal), är väldigt populärt har jag förstått.
Då vi var dit med jobbet efter en kurs så tog tyvärr "filmen slut" efter ett tag så har inga direkta erfarenheter av faciliteterna som fanns där annat än att vi badade bastu och simmade i ngn sorts pool... :D
Vill man flyga så går iaf SAS å Nextjet från Arlanda till Åbo, annars kan man åka med Viking Line eller TallinkSilja, de har färdiga paket som d säljer.
Spa Nådendal - Kryssa till Nådendals spa | Viking Line
Nådendal Spahotell - Tallink & Silja Line

Toppen