Senaste nytt

BRA varslar 350 personer om uppsägning

Har inte sett att den här artikeln länkats i den här tråden:
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » BRA planerar för jettrafik efter Avro

Sista jetflygningarna väntas bli i mars 2020.

Det här guldkornet skulle till och med få valfri propagandaminister att rodna:

– Vi har ställt frågan till våra resenärer om hur de ser på den något längre flygtiden. Det visade sig att upp mot 70 procent utan vidare accepterar det om de vet att de flyger i ett klimatsmart flygplan som våra ATR 72. Med de svaren vågar vi ta de här stegen, sa Jim Hofverberg, informationschef på BRA till Flygtorget tidigare i år.
 
SAS och Norwegian blir glada då en konkurrent "försvinner" från MMX..!
Det skulle vara intressant och veta hur stor omsättning GOT och MMX står för i BRA totala omsättning (och profit..).
 
Deras felbedömning är att de aldrig kommer kunna konkurrera med tåget om deras nya målgrupp. Övriga resenärer kommer sky BRA.

Fast i ingenmansland
 
BRAs USP har varit att de flyger på Bromma. Hade dom oxå använt ARN så hade bolaget inte existerat idag tror jag.
 
BRA har väl I princip stått på två ben. Dels gamla Malmö aviation vara koncept var Bromma. Dels gamla Sverigeflyg, vara koncept var att flyga på småflygplatser dit de stora bolagen inte brydde sig.

Bort med jet slår väl rejält lot den första men knappast mot den andra, där har det ju alltid varit prop.

Några andra poänger än de två har väl BRA i princip inte haft?
 
Har inte sett att den här artikeln länkats i den här tråden:
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » BRA planerar för jettrafik efter Avro

Sista jetflygningarna väntas bli i mars 2020.

Det här guldkornet skulle till och med få valfri propagandaminister att rodna:

– Vi har ställt frågan till våra resenärer om hur de ser på den något längre flygtiden. Det visade sig att upp mot 70 procent utan vidare accepterar det om de vet att de flyger i ett klimatsmart flygplan som våra ATR 72. Med de svaren vågar vi ta de här stegen, sa Jim Hofverberg, informationschef på BRA till Flygtorget tidigare i år.

I så fall hade det väl inte varit något problem med den tidning de plockade bort från alla sina flyg?
 
BRA har väl I princip stått på två ben. Dels gamla Malmö aviation vara koncept var Bromma. Dels gamla Sverigeflyg, vara koncept var att flyga på småflygplatser dit de stora bolagen inte brydde sig.

Bort med jet slår väl rejält lot den första men knappast mot den andra, där har det ju alltid varit prop.

Några andra poänger än de två har väl BRA i princip inte haft?

Helt rätt, fast problemet har varit att de två benen inte kan få ihop ekonomin var för sig, utan de behöver varandra.
 
Hur arbetar BRA med transfers idag? Jag har själv aldrig haft transfer på Bromma flygplats så jag har ingen uppfattning om hur vanligt det är.
 
Toppen