Senaste nytt

Bra Scandic hotell i Göteborg?

Magnus

Medlem
Har en tjänsteresa bokad till Göteborg i maj och vi förväntas använda Scandic hotell så långt som det går på företaget.

Någon som har koll på Scandic hotellen i Göteborg? Något hotell som är bättre än de andra?
Ser ut som det finns sex olika Scandic hotell att välja mellan.
 

MarcusC

Medlem
Scandic Crown är relativt nytt & fräsch. Opalen har byggt till spa + 7 nya våningar, har ej bott på dem själv, men dessa känns som de fräscaste i Gbg inom scandic. Mölndal e bara några år gammalt, men ligger i mölndal centrum vilket inte direkt är mitt i Gbg...
 

JacobGBG

Medlem
Till att börja med, är du medlem i Nordic Choice?

Scandic Rubinen eller Scandic Europa är definitivt de två jag skulle välja mellan. Europa ger gångavstånd från centralstationen (om sånt behövs) och Nordstan. Rubinen ligger mitt på avenyn och har därför överlägsen tillgång till bra natthäng. Jag skulle säga att Europa har lite fräschare standard på rummen men båda är rätt säkra 3* så det beror lite på vad du prioriterar i besöket.
 

JacobGBG

Medlem
Nordic Choice är Choices lojalitetsprogram för Scandic hotellen. Tyvärr har dom ett speciellt för de nordiska länderna (antagligen för att svenska businessresenärer tjänade groteskt med poäng och status i relation till andra länder).
 

Fredde

Medlem
Scandic har väl ett eget lojalitetsprogram som heter "Scandic Stamgästsprogram"?!

Får man poäng på Scandic även i Nordic Choice?
 

JacobGBG

Medlem
Aargh! Jag har helt blandat hop det! Det är Clarion jag tänker på... Jag skyller på de två Dry Martinis jag fått i mig här nere vid medelhavet, man blandar ju inga 4:eek:r här. :eek:)
 

JacobGBG

Medlem
Haha! Var är du någonstans? Och någon trevlig flygresa inkluderad? ;)

Rom. Och resan på Brussels Airlines var helt ospektakulär, i motsats med vistelsen vid Hotel Majestic 5* på Via Vittorio Veneto. Kan lämna lite detaljer om detta historiska ställe då siten får ett hotel/hotellprogram forum... ;-)
 
Toppen