Senaste nytt

Bra pris på Samsonite Cruisair Bold Spinner 29" på ebags.com

Vad rekommenderar en bagagekastare av rang om man är ute efter en väska som ska klarar längre än ett par resor?

MVh,
Erik

Skämt åsido, en sån här modell har jag bra erfarenheter av från det jobbet ( om man svingar riktigt ordentligt och väskan är tung kan dock handtaget lossna...). Det fina är ju att hjulen är i princip inbyggda i skalet vilket gör att de sällan skadas, de är enkla att stuva, kan inte haka fast i en massa annat som ska in i cargo och det är inte en massa lösa delar eller dragkedjor som kan trassal till det hela när man ligger på rygg och trycker in de sista väskorna med fötterna.....
2030797519.jpg

Nice price men det är ju jobbigt med dom där fyra hjulen som tar sådan plats... Eller, är det jag som inte förstår varför man skall ha fyra hjul?

Du är inte ensam om att inte ha fattat varför 4 hjul är framtiden. Jag får ofta argumentera för detta.

Det som är helt överlägset med 4 hjul är att man kan stapla saker på väskorna. Man behöver aldrig ha bagagevagnar utan lägger bara saker ovanpå väskan. Dessutom har man inget som släpas 1,5m bakom en när man går runt, så man tar upp mycket mindre plats och har bättre kontroll. Är man lite längre slipper man även slå hälarna i väskan när man är ute och går.

Fick jag bestämma skulle det vara förbjudet med annat än 4-hjuliga väskor på flygplatser. Jag HATAR folk som går runt och lallar lite sakta, gärna också lite lätt svajande fram och tillbaka i sidled med en väska bakom sig. De tar upp så ofantligt mycket plats och det är jättesvårt att ta sig runt dem.

Om man har lite större hjul går det bra på ojämna underlag. Jag har tyvärr bara mindre på mina, så jag får släpa lite på två hjul ibland. Men det handlar också mycket om hur pass mycket vikt man har på väskan. En tyngre väska rullar bättre på ojämna underlag.

Du är inte ensam om att inte ha fattat varför 4 hjul är framtiden. Jag får ofta argumentera för detta.

Det som är helt överlägset med 4 hjul är att man kan stapla saker på väskorna. Man behöver aldrig ha bagagevagnar utan lägger bara saker ovanpå väskan. Dessutom har man inget som släpas 1,5m bakom en när man går runt, så man tar upp mycket mindre plats och har bättre kontroll. Är man lite längre slipper man även slå hälarna i väskan när man är ute och går.
Instämmer men bara när det gäller korta sträckor, speciellt i köer som rör sig nån meter åt gången.
Men ska jag från ARN T4 till T5 skulle jag inte komma på idén att putta min fyrhjuling.

Skämt åsido, en sån här modell har jag bra erfarenheter av från det jobbet ( om man svingar riktigt ordentligt och väskan är tung kan dock handtaget lossna...). Det fina är ju att hjulen är i princip inbyggda i skalet vilket gör att de sällan skadas, de är enkla att stuva, kan inte haka fast i en massa annat som ska in i cargo och det är inte en massa lösa delar eller dragkedjor som kan trassal till det hela när man ligger på rygg och trycker in de sista väskorna med fötterna.....
Visa bifogad bild 15272
Den där typen måste vara den mest obekväma hjulväska som nånsin konstruerats.
Dels får man alldeles för mycket av tyngden på handtaget jmfrt med de med teleskopskaft.
Dels får man gå med konstant knäböj.

Den där typen måste vara den mest obekväma hjulväska som nånsin konstruerats.
Dels får man alldeles för mycket av tyngden på handtaget jmfrt med de med teleskopskaft.
Dels får man gå med konstant knäböj.

Jag kan bara hålla med! Men den håller för ganska mycket.

Instämmer men bara när det gäller korta sträckor, speciellt i köer som rör sig nån meter åt gången.
Men ska jag från ARN T4 till T5 skulle jag inte komma på idén att putta min fyrhjuling.

Vi måste ha lite olika teknik - jag använder min nästan som ett stöd, dvs trycker nästan mer neråt än frammåt på handtaget. Då är det knappast en börda att skjuta den.

Haha, samma tanke slog mig direkt när jag såg Agehalls svar.
Men jag var ju lite för finkänslig för att antyda nåt sånt... :)

Toppen