Senaste nytt

Bra och prisvärt hotell nära flygplatsen i Bangkok

Har 14h i Bangkok i Juni och skulle vilja hitta ett hotell/resort med pool och lite trädgård lagom långt från Suvarnabhumi. 4-5*

Ankommer BKK kl 22 och avreser kl 12 dagen efter mot Singapore.
Jag gillar Best Western Premier Amaranth Suvarnabhumi Airport de har shuttle och hyfsade priser

Finns det någon försvarbar anledning att inte välja Novotel Bangkok Airport? De har ju faktiskt en pool och några gröna träd. Gång avstånd under tak från terminalen. Gjorde en liknande stop-over i vintras och det var perfekt. Bra frukost i lugn och ro innan man går tillbaka till terminalen. Du kommer inte hinna så mycket på den tiden så vida du inte är mycket morgonpigg.

Jag tänkte om det fanns någon trevlig resort 20 min bort med taxi så skulle jag föredra det.

Aha, du har Ammata Lanta inom räckhåll, fast det är väl overkill antar jag. Le Meridien Suvarnabhumi ligger en kvart bort.

Le Meridien är trevligt. Ganska stora balkonger som man kan sitta och titta på golfspelarna med en kall dryck. Skriv ut kartan från hemsidan om du ska ta en taxi dit. Det är lite knixigt och alla taxi hittar inte.

15-20 minuter från flygplatsen ligger Novotel Bangna. Ett trevligt hotell betydligt billigare än sin släkting precis vid flygplatsen. Omgivningen är inte fantastisk, men med de tider du beskriver så lär du väl inte gå ut och vandra ändå. :)

Toppen