Senaste nytt

Bra lounge på Wiens flygplats?

Ska ner till Österrike nästa helg och kolla lite F1. :cool:
Flyger hem från VIE med Austrian och råkade uppgradera till business för lite extra bekvämlighet på hemresan.

Såg att det fanns ett helt gäng lounger att välja på. Nån som har en uppfattning om vilken man bör välja?
 

Svante

Medlem
Mig veterligen finns det bara en för Austrian inom Schengen för Business/Star gold. En trappa upp efter säkerhetskontrollen. Rätt medioker, förvänta dig inget särskilt.
 
Mig veterligen finns det bara en för Austrian inom Schengen för Business/Star gold. En trappa upp efter säkerhetskontrollen. Rätt medioker, förvänta dig inget särskilt.

Hm, ok.

LoungeBuddy har iaf 2 Austrian Business i Terminal 3 (Gates F/G).
Well, bara det finns en lugn(are) plats att sitta och någon att äta så är jag ganska nöjd. Tack för tips.
 

Sticktown

Medlem
Någon som vet om det stämmer att det fortfarande är krav på mask i loungerna på Wiens flygplats? Eller tom flygplatsen i sin helhet. Är det isf ffp2 som gäller?
 
Någon som vet om det stämmer att det fortfarande är krav på mask i loungerna på Wiens flygplats? Eller tom flygplatsen i sin helhet. Är det isf ffp2 som gäller?
Var på Wiens flygplats den 9 juni och bar inte mask. Hade bara 30 minuter på mig så jag gick bara från gate till gate utan loungebesök. Upplevde att kanske 30% bar mask.
 

ulagun

Medlem
Kort besök businessloungen början av juni. Ingen bar mask, men loungen var överfull, fanns bara ståplatser och total syrebrist
 

Davvelavve

Medlem
Jag har 5 timmar i Wien när jag skall mellanlanda där, är det värt att åka in till stan och utforska?
Annars får det ju bli den något tråkiga loungen. Åker Business med Austrian så har ju FT om jag vill spana in stan.

EDIT: Finns det någon bra PP lounge annars på VIE?
 

rsimon

Medlem
Plikt att bära mask upphörde den 1 juni i förbundslandet Niederösterreich där Wiens flygplats ligger. På offentlig transport och stationer/hållplatser i förbundslandet Wien (stadsgränsen går ett par km från flygplatsen vid station Schwechat) gäller fortfarande FFP2-maskplikt.
 

DavveP

Medlem
Hej! Jag var i Austrian Bis-loungen i torsdags och igår i Austrian Senator. Senator öppnar först 13.30 dagligen. Torsdagens besök (Bis) var ingen trevlig upplevelse, överfullt och ingen som hann med och städa av bord etc. Gårdagens besök (Senator) var bra, med okej mat och dryck. Något fattigt spritutbud observerade jag. Relativt lugnt när jag var där. Inget krav på munskydd. Brevid ligger även SKY-lounge som är PP-lounge. Kan tycka den är ganska okej med, framförallt att de kan vara mindre besökare där och man slipper trängas.
 
Toppen