Senaste nytt

Bra ide att hyra bil i Gdansk/Klaipeda och köra till Kaliningrad?

Det var som fan...200 euro är ju peanuts i sammanhanget :eek:

Kan tänka mig att just baltländerna är där det kan gå, tack vare de historiska starka kopplingarna.

Men det är väl bara avgiften för att få köra bilen i ett CIS-land? Till det kan ju komma att försäkringarna inte gäller eller är dyrare eller högre självrisk?

Men det är väl bara avgiften för att få köra bilen i ett CIS-land? Till det kan ju komma att försäkringarna inte gäller eller är dyrare eller högre självrisk?

Visst, försäkringen får man nog köpa separat (vid ryska gränsen gissar jag på). Fungerar nog som Nordcypern där jag körde för ett par år sedan, "du får men ansvaret är ditt". Trots allt skillnad mot att inte få alls som jag ser det. Särskilt om man vill komma genom gränsen..

Visst, försäkringen får man nog köpa separat (vid ryska gränsen gissar jag på). Fungerar nog som Nordcypern där jag körde för ett par år sedan, "du får men ansvaret är ditt". Trots allt skillnad mot att inte få alls som jag ser det. Särskilt om man vill komma genom gränsen..
Gränsen till ryssland är ganska omständlig att passera, gäller att alla papper är i ordning med rätt stämplar. Kör hårt om du får OK från en hyrbilsfirma men chansa inte. Vore kul med ett resereportage här sedan!

Toppen