Senaste nytt

Bra hotell i New York i juli 2015?

Tänkte ta två nätter utan barn i NY med frun nästa juli. Ge mig era tips på bästa barnfria hotellen!

Hur långt är ett snöre? :p Kanske:
Prisbild? Hur långt kan du tänka sträcka dig?
Vad annat är viktigt? Läget? Skall ni stanna inne mycket på hotellet eller vara ute?

Jag har tappat översikten hur många gånger jag har varit i New York i tjänsten och semester, men jag gissar mellan 70-80 gånger allt från en natt till en vecka. Jag börjar alltid med syfte, och vad jag primärt kommer göra/vara i stan. Sen väljer jag hotell inom budget i det område. Har tidigare lagt för mycket tid i taxi//Uber/Subway. Vill ni hänga från SoHo och ner, ja då kommer en rekommendation. Vill ni hänga i Midtown, då kommer en annan.

Bra!
Blir nog mkt nedre Manhattan.
Pris: gärna snordyrt
Stämning: har du en tvååring här så har du gjort bort dig

Bra!
Blir nog mkt nedre Manhattan.
Pris: gärna snordyrt
Stämning: har du en tvååring här så har du gjort bort dig

För den typ av vistelser skulle jag komma vad Virtuoso har:
Cookies Not Enabled

Jag har använt dem två gånger nu och det har varit riktigt bra. Deras NYC line-up är fylld av klassiker från St. Regis till The Plaza. Lite mer om erfarenheter finns här: Första bokningen med virtuoso | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag skulle ha varit Ho Chi Minh City i helgen (nu blir det San Sebastian istället) och deras erbjudande för The Reverie Saigon var överlägset bäst av allt jag hittade.

Ett alternativ är att kolla med AMEX Fine Hotels & Resorts om du har SAS Elite, AMEX Platinum eller AMEX Gold
Fine Hotels & Resorts | American Express Travel Sverige

Helt OT: så blir det barnfri långhelg själva denna helgen i San Sebastian :)

För den typ av vistelser skulle jag komma vad Virtuoso har:
Cookies Not Enabled

Jag har använt dem två gånger nu och det har varit riktigt bra. Deras NYC line-up är fylld av klassiker från St. Regis till The Plaza. Lite mer om erfarenheter finns här: Första bokningen med virtuoso | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag skulle ha varit Ho Chi Minh City i helgen (nu blir det San Sebastian istället) och deras erbjudande för The Reverie Saigon var överlägset bäst av allt jag hittade.

Ett alternativ är att kolla med AMEX Fine Hotels & Resorts om du har SAS Elite, AMEX Platinum eller AMEX Gold
Fine Hotels & Resorts | American Express Travel Sverige

Helt OT: så blir det barnfri långhelg själva denna helgen i San Sebastian :)
Säker att det gäller för SAS Elite? I villkoren ser jag endast Platinum/Centurion.

... men det ska räcka med Gold för att få ”uppgraderingar” som jag emellertid inte lyckas läsa mer om.

Kolla Virtuoso på dina datum. Ta t.ex. "The Mark" och deras förmåner

• For 2020:
  • Upgrade on arrival, subject to availability
  • Continental Breakfast daily for up to two guests per bedroom, served in Irvington Restaurant only
  • A $100 USD Food & Beverage credit to be utilized during stay (not combinable, no cash value if not redeemed in full, valid for in-room dining or Irvington Restaurant)
  • Early check-in/late check-out subject to availability
  • Complimentary Wi-Fi

Eller "W New York - Union Square" som är ganska coolt:

• For 2020:
  • Continental Breakfast daily for up to two guests per bedroom, served in Irvington Restaurant only
  • A $100 USD Food & Beverage credit to be utilized during stay (not combinable, no cash value if not redeemed in full, valid for in-room dining or Irvington Restaurant)
  • Complimentary Wi-Fi
Jag har fått poäng till respektive program när jag bott där också. Grand Hotel Stockholm och Park Hyatt Zurich har jag bott på så långt genom dessa. Jag har alltid kollat runt för att se priser, och de tre gånger det har varit aktuellt har Virtuoso haft samma pris som hotellet och/eller billigare och/eller högre kategori rum för samma pris (med uppgradering sen).

...Eller "W New York - Union Square" som är ganska coolt:

• For 2020:
  • Complimentary Wi-Fi...
Hur är rummen och mer specifikt badrummen? Var nära på att boka detta hotell, men blev avskräckt då badrummen inte alls såg så värst fräscha ut. Vore kul om jag hade fel!

Toppen