Senaste nytt

Bra hotell i Hilton hotell kedjan med "låga poäng priser"

Hilton i Malaysia håller hög standard och är svinbilligt. Alla kedjor i KL är bra, Shangri-La går att få ”billigt” exempelvis.

Lita på @Abbs - han är BCs Malaysia-expert när det kommer till Hiltonkedjan :D

För att återgå till topic - just av ovan anledning så planerar jag att ta en vecka i Malaysia inom kort.

Tack för många bra svar.
@MartinH kul att höra att DoubleTree Penang är bra, tittade nämligen på det. Hur ligger hotellet till? Finns det olika restauranger inom gångavstånd? Finns en hotell shuttle har jag läst, kan man åka till andra stränder med den? Jag är "bara" HHG, då kanske inte cocktail timme ingår eller.....?
@Tonton Tack för att du påminde mig om var femte natt "gratis".
@nissefalk Toppenbra lista. TACK för att du delade.

Är liksom @Jönsson nyfiken också på Turkiet, bästa billiga Hilton där?

@Abbs Eftersom du är utnämnd till BCs Malaysia Hilton expert (härligt vilka kunskaper som finns inom BC och all välvilja att dela med sig) så undrar jag m det finns något mer "poäng billigt" sol/bad Hilton-kedje hotell i Malaysia förrutom Penang? Kan inte hitta något.

Last edited by a moderator:
Finns inga andra strandhotell inom Hilton i Malaysia.
Välj att söka på landrt istället för stad så ser du ju alla hotellen :)
Jag har DT Kuala Lumpur bokat också men tror nog att det blir SPG hotell istället de 2 dagarna....

Tack för många bra svar.
@MartinH kul att höra att DoubleTree Penang är bra, tittade nämligen på det. Hur ligger hotellet till? Finns det olika restauranger inom gångavstånd? Finns en hotell shuttle har jag läst, kan man åka till andra stränder med den? Jag är "bara" HHG, då kanske inte cocktail timme ingår eller.....?
@Tonton Tack för att du påminde mig om var femte natt "gratis".
@nissefalk Toppenbra lista. TACK för att du delade.

Är liksom @Jönsson nyfiken också på Turkiet, bästa billiga Hilton där?

@Abbs Eftersom du är utnämnd till BCs Malaysia Hilton expert (härligt vilka kunskaper som finns inom BC och all välvilja att dela med sig) så undrar jag m det finns något mer "poäng billigt" sol/bad Hilton-kedje hotell i Malaysia förrutom Penang? Kan inte hitta något.

Nämnt det i andra trådar, Hilton Salalah Oman 5000 poäng/natt.
Fördel om man enbart vill ha sol och bad vintertid utan resa runt halva klotet.
(Swiss flyger till Muscat )
Ingen Lounge men all inclusive till hyfsat pris . Obs. Fredagar Dry inclusive. Har dock försämrats lite senast vi var där. Fortfarande prisvärt

Sökte ett par random datum.
Kostar 20k poäng per natt samtliga 4 datum jag kollad i vinter.....

Nämnt det i andra trådar, Hilton Salalah Oman 5000 poäng/natt.
Fördel om man enbart vill ha sol och bad vintertid utan resa runt halva klotet.
(Swiss flyger till Muscat )
Ingen Lounge men all inclusive till hyfsat pris . Obs. Fredagar Dry inclusive. Har dock försämrats lite senast vi var där. Fortfarande prisvärt

@MartinH kul att höra att DoubleTree Penang är bra, tittade nämligen på det. Hur ligger hotellet till? Finns det olika restauranger inom gångavstånd? Finns en hotell shuttle har jag läst, kan man åka till andra stränder med den? Jag är "bara" HHG, då kanske inte cocktail timme ingår eller......?
Det finns faktiskt INGENTING vid hotellet. Hotellet har shuttle till Batu Ferringhi (strand och mängder med restauranger) och till Georgtown (stad). Annars kostar GRAB till Batu Ferringhi 5-10 kr, tar 5 minuter.

Toppen