Senaste nytt

Bra flygplatser/städer för lång layover

Erik M

Medlem
@Senator bra tips! Det där var ju en del betydande hubbar också, vilket gör det lättare att förlägga ett stopp till nåt av ställena.

Sigtuna är ju ett urgulligt ställe helt nära Arlanda. Nån som har liknande guldkorn nära större flygplatser ute i världen?
 

Erik M

Medlem
MIA: Uber till Miami Beach för schysst beachhäng
LAX: Uber till Manhattan Beach
Stranden alltså? Då måste man ju planera lite, packa sina speedos i handbagaget osv ... Menar du att det är värt besväret? Skulle nån göra nåt sånt? Då tror jag själv mer på att klämma in en väl vald lunch i stan!

I exempelvis Denver, Portland och Seattle kan man, om jag fattat det rätt, åka in till stan och röka på om man vill. Men man riskerar kanske att det tar lite extra tid på flygplatsen efter det.
 
Peking är ett ypperligt alternativ, på en dag ankomst 0615 och avresa 1900 hann vi utan problem med kinesiska muren och och OS arenorna.
Förboka taxi så den står och väntar, handbaggage kan förvaras på flygplatsen utan kostnad 1/person.
 

David

Medlem
Sydney, tänkte med 4:40-transfer åka in för ett kort besök till Circular Quay och The Rocks. Ankommer 17:40 och avgår 22:20, borde funka utan större problem tycker jag - andra åsikter ibland expertisen?
 

Smuffe

Medlem
Har det dykt upp några nya erfarenheter?
Hur är staden/stadsdelen Incheon i Seoul en tidig en onsdagmorgon?

Vad gör man I Tokyo och Narita mellan kl 13 och 19:30?

Övriga erfarenheter är kul och intressant att läsa om.
SHOOT! :)
 
Toppen