Bra Fiskresturang i Stockholm

mikeswede

New member
Hej, skulle behöva tips på bra Fiskrestuarang i Stockholm på gångavstånd från Hotel Elite Adlon. Ingen lyx utan bra mat och trevlig stämning.

Mamma Mikeswede tackar på förhand

Melanders fisk i NK kanske? Det är väl inte gratis men kul att ta ett glas bubbel och kolla på alla som springer i gallerian.

Melanders finns på flera ställen i Sthlm city - take away med en flaska kyld vitt med eller utan bubblor i trevlig miljö? (Ex vid Medborgarplatsen, ta med till Monteliusvägen o njut av Stockholms bästa utsikt - bättre vid sommaren så klart…)

Kajsas i Hötorgsgallen är gott o trevligt. Finns även annan fiskdel där, kommer inte ihåg namnet.

Om musslor och pommes lockar så rekommenderas Pressklubben.

Fjäderholmarna är ett trevligt utflyktsmål, likaså restaurang J i Nacka.

Lisa Elmqvist i Östermalshallen (men kankse något i dyrare laget).

Finns även en fiskbutik precis vid Kungsholmen där man kan köpa med sig räksmörgås eller fiskgratäng.

plover skrev:Wedholms, en klass för sig och dessutom mkt bra service, naturligtvis dyrt.Klicka för att utvidga...

Jag noterar att många är positiva till Wedholms. Jag har bara ätit där en gång (förra hösten). Jag kan ha haft otur, men det var verkligen inte bra. Överkörd fisk, smaklösa såser, oinspirerad presentation. Jag hade KANSKE tyckt vår huvudrätt varit 3/5 om jag bedömde det utifrån standarden lunchrestaurang för 125 kronor.

Jag ser som sagt att många här är positiva, så ska ge de en chans till, men min upplevelse av maten var under all kritik. Jag var faktiskt provocerad över hur illa de hanterat så fina råvaror. Jag kan ha haft otur, alla kan ju ha dåliga dagar. Ska ge de en chans till!

Back