Senaste nytt

BRA börjar flyga wet lease åt SAS, bra eller dåligt?

Finnair kanske tycker att Bromma är bra för det med ett eller två dagliga flyg. Varför skulle Finnair vilja ändra sig och riskera att förlora en del affärer som de redan har tagit? Om Finnair flyttar alla flyg till Arlanda betyder det att Finnair kommer att förlora vissa kunders pengar till SAS.
 
Finnair kanske tycker att Bromma är bra för det med ett eller två dagliga flyg. Varför skulle Finnair vilja ändra sig och riskera att förlora en del affärer som de redan har tagit? Om Finnair flyttar alla flyg till Arlanda betyder det att Finnair kommer att förlora vissa kunders pengar till SAS.
Bromma ny hub för Finnair, tar över Bryssel-flygen och inrikes, ni hörde det först av mig! :D
 
AY borde absolut kunna slinga ett flyg HEL-BMA-LCY och vv. Ett morgonflyg och ett eftermiddagsflyg borde fungera. Utmaningen kanske främst ligger i ATR72 och dess brist på affärsklass. Fast en sdan linje kanske skulle kunna uppgraderas till E190 :)
A319 skulle kunna fungera på sådant upplägg och de får ju landa/starta på BMA, problemet blir väl tull och passpolisen
 
Får en A319 starta och landa på LCY då? British Airways flög ju 2 babybussar (moddade A318) men A319 tror jag inte är godkända där?

Och som du säger (oavsett typ) skall passagerarna åtminstone passera passkontroll på BMA för att få fortsätta till LCY
 
A319 skulle kunna fungera på sådant upplägg och de får ju landa/starta på BMA, problemet blir väl tull och passpolisen
Och som du säger (oavsett typ) skall passagerarna åtminstone passera passkontroll på BMA för att få fortsätta till LCY
Hur funkar det med passkontroll om man flyger "privatjet"/taxiflyg till icke-Schengen från BMA? Har själv bara flugit inrikes från "bakre ingången", och det var ett antal år sedan sist.
 
Hur funkar det med passkontroll om man flyger "privatjet"/taxiflyg till icke-Schengen från BMA? Har själv bara flugit inrikes från "bakre ingången", och det var ett antal år sedan sist.
At Bromma the private flight operators either arrange to get a visit on the plane from the passport control police or collect the passenger and crew passports for handing over the documents to the police for processing.

Customs searches at Bromma has always been a possibility for international arrivals there. Neither the Schengen nor Customs Union agreements have ever put a complete stop to some customs searches on arrival into Sweden from even other Schengen and Customs Union countries — and this applies to Arlanda as well as to Bromma. But Bromma is for various reasons not a priority for Tull, so customs searches at Bromma have been rare (and rarer than at Arlanda) when coming in from foreign countries.

The private jet operators advertise it like this from Bromma:

 
Last edited:
Toppen