Senaste nytt

Bra att veta....

OM ditt "byte" uppfyller MCT (minimum connetion time) på aktuell flygplats så kan du eventuellt få ersättning från ditt kreditkortsbolag. Jag har fått ersättning via mitt Amex Centurion för missad anslutning trots att bokningarna vare sig betalats med Amex eller varit gjorda på samma PNR. Deras enda krav är att jag alltid uppfyller MCT. Kraven kan se väldigt olika ut beroende på kreditkortsföretag och nivå på kort. Men det är ju alltid värt att kolla upp!

Separat biljett sista sträckan alltså (och det var nextjet om ja förstått rätt)

Då har inte nextjet i det här skedet något ansvar att du inte kan ta dig till deras avgång.
Från deras synpunkt kan du ju ha kommit med bil eller varit på flygplatsen 4 timmar innan - dvs de vet ju inte att du anländer med nåt annat bolag

Hade du bokat allt i samma är det annorlunda, då ser de att det kommer nån med anslutning och då finns det en annan ansvarsbit i det hela
Taxibolaget, ja kan lova att de svär sig fria eftersom trafik är sjukt oberäknelig - de lovar väl aldrig hur lång tid en sträcka tar?

OM ditt "byte" uppfyller MCT (minimum connetion time) på aktuell flygplats så kan du eventuellt få ersättning från ditt kreditkortsbolag. Jag har fått ersättning via mitt Amex Centurion för missad anslutning trots att bokningarna vare sig betalats med Amex eller varit gjorda på samma PNR. Deras enda krav är att jag alltid uppfyller MCT. Kraven kan se väldigt olika ut beroende på kreditkortsföretag och nivå på kort. Men det är ju alltid värt att kolla upp!

hmmmmmm återigen detta underbara kort ... Var hittar man detta i Sverige :cool:

Amex Centurion finns i Sverige - men det är by invitation only, så är du Amex-kund och inte fått inbjudan så har du inte nog mycket deg helt enkelt :)

Mvh
/NotRyan

Haha, nu är nog snarare problemet att jag inte ser att det svenska kortet har samma villkor som drömkortet ovan.

Toppen