Senaste nytt

Bröllopsresa i Club Europe, BA ger oss spridda platser...

Ni reser för lite. Om jag hade haft fönster varje gång jag flög så hade jag säker spenderat 10 minuter extra per flight för att komma av. Det är det inte värt.

Känns klaustrofobiskt att inte sitta på fönsterplats, i synnerhet mittsektionen på widebody som jag aldrig skulle klara av.

Mittsektionen är i stort sett alltid mitt förstaval eftersom det betyder att jag kan resa mig utan att behöva gå över någon annan och jag inte heller behöver resa mig för andra (beroende på konfiguration så klart). Är det 2-2-2 så väljer jag alltid mittendelen.

Ja, just för att han inte har hög status på BA är väl poängen agehall vill föra fram (tror jag). Alltså bra för de som har status, sämre för de som inte har det.

Enligt agehall så är det BAs mainframe som har allokerat dessa platser så jag ser inte vad statusen skulle tillföra.

Ni reser för lite. Om jag hade haft fönster varje gång jag flög så hade jag säker spenderat 10 minuter extra per flight för att komma av. Det är det inte värt.

Jag tycker det är onödigt att vi ska behöva ta det här till en personlig nivå. Dessutom, att påstå att det skulle ta 10 min extra att ta sig av en flight i business class därtill[ för att man har ett fönstersäte känns en smula absurt. BA Gold är jag inte men reser tillräckligt i business för att undra om du verkligen menar allvar.

Det är ju inte bara de som flyger jättemycket med BA som har den här förmånen, Brons får ju välja platser 7 dagar i förväg.

Man har alltså mycket större chans att få bra säten om man flyger med BA och har blygsam status
än när man flyger med bolag som tillåter vemsomhelst att lägga beslag på de bästa platserna närsomhelst
utan att det kostar något.

Last edited:
Utan att vara hundra(men 90+%) säker så har du som statusmedlem skrivit fönster som preferens så sätts vid ett tills man har valt plats, därav är nog många fönsterplatser upptagna tidigt. Någon som är 100 på att det är så?

Jag väljer fönster om jag får plats 64A på en 747:a, annars blir det gångplats för mig. Hoppas resan gick bra för etnoy, för att vara lite on topic.

64K funkar också bra. Men både 64A/K är ju som en gångplats då man har fri access till gången utan att kliva över någon.

Toppen