Bose har inte överlägset bäst ljud(det är medelmåttigt), men de har bäst aktiv brusreducering.Vid en snabb titt verkar det som att Bose är det som gäller här på BC. Som helt oinsatt vad gäller allt som har med ljud att göra så trodde jag att Bang & Olufsen var bra grejor. Men BO kanske bara är design och inte substans, eller?
Vad har du för åsikt om Bang & Olufsen? Som sagt, jag är helt uppe på läktaren när det kommer till ljudprylar ...Bose har inte överlägset bäst ljud(det är medelmåttigt), men de har bäst aktiv brusreducering.
Jag använder mina Bose QC25 på tunnelbana och flyg. Annars använder jag andra typer av lurar som är gjorde för bra ljud.
Jag hade också varit intresserad om någon har testat både Bose qc25/35 och B&O Beoplay h8 och har gjort en jämförelse.
I M3s test fick de högst betyg, men med kommentaren att de var dyra.Vad har du för åsikt om Bang & Olufsen? Som sagt, jag är helt uppe på läktaren när det kommer till ljudprylar ...![]()
Tack för länken! Har idag införskaffat ett par Bose QC25 - bättre lurar än så behöver jag inte. Kommer att vara fantastiskt bra när jag reser. Man får tom med den där lilla pluppen som gör att man kan plugga in lurarna i armstödet om man vill få bättre ljud i underhållningssytemet.I M3s test fick de högst betyg, men med kommentaren att de var dyra.
Test: Brusreducerande hörlurar - Bang & Olufsen Beplay H8 - M3
Tack!Jag har haft QC25 på en långflygning, och Beoplay H8 på en annan långflygning. Om det primära syftet är att använda lurarna på flyg, tåg, buss osv så skulle jag valt QC25, annars hade jag satsat på H8 då ljudet är lite bättre enligt mig. Att slippa sladden är otroligt skönt, och att slippa NC när man t.ex lyssnar hemma i soffan är också skönt (speciellt då ljudet i H8 är mkt bättre utan NC). QC25 har klart bättre NC, men det är ok även på H8. Tyvärr är bluetooth signalen lite för svag, så har man t.ex mobilen i byxfickan och lyssnar utomhus så blir det cut outs titt som tätt.
Tänkte prova QC35 och eventuellt sälja mina H8. Om QC35 har starkare bluetooth signal och ljudet är något bättre än QC25 så kommer det att bli min nya respartner i framtiden, helt klart.
Någon som vet om man kan stänga av NC på EQ35 men ändå ha "igång" lurarna så att EQ är på? Jag kommer ihåg att ljudet blev helt förfärligt dåligt i QC25 lurarna om man lyssnade i avstängt läge med EQ av. Hade vart skönt att slippa NC om man vill lyssna i en redan tyst miljö.