Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Det var ju bra timing, eftersom jag hade tänkt inhandla ett par! Bästa pris jag kunde hitta annars var 3179 kr på webhallen. Elgiganten tar ju Amex också har jag för mig, vilket ju är ett krav.
Nu är det väl olika saker, Elgigantens säljer ju gamla Bose QuietComfort 35 och
webhallen säljer bara nya Bose QuietComfort ll 35
 

apknug

Medlem
Böjd att hålla med, verkar som Bose säljer "gamla" lurar som till 99% är samma som de nya under annat namn för att skapa mer hyllmeter i butikerna o sälja mer. Vilket är helt ok konsumenten gör sitt rationella val.
 
Är det någon större skillnad på 1 och 2, det enda jag hittar är en knapp för Google assistenten?
Som jag förstår då har nya 35 ll en knapp för "Google Assistant" och en knapp för att kunna växla mellan "Active Noise Cancellation" direkt på hörluren.
Numera kan du dock sen en tid tillbaka ändra detta i appen till lurarna.
Så dom stora skillnaderna är väl just dom nya knapparna, inte mycket annat.

Dock så när man länkar och pratar pris så behöver man ha i åtanke att vissa säljer "äldre" modellen 35 och andra säljer bara "nyare" modellen 35 ll och det är klart att den nya har ett högre pris än den gamla.

Sen att dom är nästan samma sak, en är mer pimpad än den andra är en annan sak :rolleyes:
 

Grusja

Medlem
Nu är det dags för nya hörlurar och jag vill gärna skaffa QC35. Har just märkt att Eurobonusshoppen har ett par Bose-modeller men inte just trettiofemmorna. Kanske någon som vet om de vanligtvis brukar erbjuda flera modeller?
 
Toppen