Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Von Wiffen

Medlem
Är hörlurarna stora? Passar de om man som jag har ett förhållandevis litet huvud?
Provade Bose QC25 för ett tag sedan och de satt bra.
 

Moco

Medlem
Nu svär jag väl i kyrkan men är inte Bose rejält överreklamerade? :)

Det beror på hur du ser på det. Finns det bättre? Förmodligen. Gör Bose bra grejer? Ja.

Jag har testat flertalet på marknaden förekommande märken och kör just nu ett par B&O H8 nu som jag inte kan påstå är bättre än Bose Q25orna jag hade innan, snarare tvärtom. Adaptern som följer med passar heller inte ombord på bl.a. Lufthansa. Dålig kundservice har de också som bara ryckte på axlarna när det påpekades.

Bose däremot upplever jag som genomgående kvalitet och har dessutom bra kundservice om något behöver rättas till.

Summa summarum så är Bose ett mycket bra val i min bok.
 

Von Wiffen

Medlem
Har bara testat Bose QC35 innan och tyckte de var bra. Köpte ett par till tjejen. Så nu när 35:eek:rna kom ut för samma pris så behövde jag också ett par tydligen
Till hemmasystemet hade jag inte valt Bose.
 

Von Wiffen

Medlem
Nu har jag hämtat ut hörlurarna och testat lite på pendeltåget. Fungerar rätt bra. Kanske inte det fylligaste ljudet jag varit med om. Öronen blir lite varma efter ett tag.
Kul att testa på nästa flygresa
 

Jönsson

Medlem
Det beror på hur du ser på det. Finns det bättre? Förmodligen. Gör Bose bra grejer? Ja.

Jag har testat flertalet på marknaden förekommande märken och kör just nu ett par B&O H8 nu som jag inte kan påstå är bättre än Bose Q25orna jag hade innan, snarare tvärtom. Adaptern som följer med passar heller inte ombord på bl.a. Lufthansa. Dålig kundservice har de också som bara ryckte på axlarna när det påpekades.

Bose däremot upplever jag som genomgående kvalitet och har dessutom bra kundservice om något behöver rättas till.

Summa summarum så är Bose ett mycket bra val i min bok.
Absolut, Bose gör rätt bra grejer men de får oproportionerligt stor uppmärksamhet (ungefär som Bang & Olufsen en gång i tiden) med tanke på vad konkurenterna faktiskt har att erbjuda. Det finns många alternativ till brusreducerande hörlurar på marknaden, som håller både god kvalité och levererar toppljud. Tycker att både Sony H.ear On Wireless NC, Sony MDR-1000X men framförallt Sennheiser Momentum slår allt som jag har testat som Bose producerar. Eller varför inte denna PSB M4U2 - Ljud & Bild från kanadensiska PSB. Har inte hunnit prova själv ännu men alla tester ger toppbetyg.
 
Toppen