Senaste nytt

Bording Grupp 1 Lufthansa Group

pswe

Medlem
OT men jag reagerade på att SAS hade samma förra veckan hem från Stockholm. Group A = Star Gold, EB guld, Diamond
Group B = Plus biljetter. Inget jag kan minnas att dom kört innan då status och plus boardat samtidigt
Har varit vanligt en tid att de kör grupp A först och inte ihop med B.
 

DRG

Medlem
Har varit vanligt en tid att de kör grupp A först och inte ihop med B.
Personligen tycker jag denna förändring är fel. Att bli EBG är ju väldigt lätt och det blir många pax i ekonomi som då får gå före plus. Man devalverar alltså Plus-biljetterna ännu mer, vilket är märkligt eftersom de ju har ett högre pris och SAS borde ha intresse av att sälja fler av dem. Jag hade förstått om man differentierade så att Pandilb+Diamond blev grupp 1. Men när alla EBG i ekonomi skall gå på först så blir det ju väldigt lång väntan för plus passagerarna speciellt i huvudstadstriangeln.
 

mha321

Medlem
Personligen tycker jag denna förändring är fel. Att bli EBG är ju väldigt lätt och det blir många pax i ekonomi som då får gå före plus. Man devalverar alltså Plus-biljetterna ännu mer, vilket är märkligt eftersom de ju har ett högre pris och SAS borde ha intresse av att sälja fler av dem. Jag hade förstått om man differentierade så att Pandilb+Diamond blev grupp 1. Men när alla EBG i ekonomi skall gå på först så blir det ju väldigt lång väntan för plus passagerarna speciellt i huvudstadstriangeln.

Fast nu handlar det ju om Lufthansa och de har inte plus.

That said så tycker jag de (Lufthansa) både förut och nu normalt kör grupp a och b samtidigt inom Europa åtminstone. Men på longhaul har de varit bättre.
 

Tostarp

Medlem
Sannolikheten att det finns antingen en F eller HON från Skandinavien är ganska liten (Klart att det finns men inte på övervägande delen matarflyg till/från CPH/ARN/OSL/GOT).
Systemet måste ju visa för boardingpersonalen att det inte finns någon i grupp 1 på aktuell flight (och då kalla grupp 2 direkt).
Jag tror att till/från Skandinavien kommer det inte göra någon enorm skillnad.
Men naturligtvis inom centraleuropa...
 
Sannolikheten att det finns antingen en F eller HON från Skandinavien är ganska liten (Klart att det finns men inte på övervägande delen matarflyg till/från CPH/ARN/OSL/GOT).
Systemet måste ju visa för boardingpersonalen att det inte finns någon i grupp 1 på aktuell flight (och då kalla grupp 2 direkt).
Jag tror att till/från Skandinavien kommer det inte göra någon enorm skillnad.
Men naturligtvis inom centraleuropa...
Såklart att tyskar/österrikare/schweizare/belgare som är HON flyger till och från även våra länder
 

Tommy

Medlem
Då kan jag rapportera att vid avgången med LH till FRA från ARN bestämmde SAS boarding personal att boarda PRE,1 & 2 samtidigt.
LX från ZRH Boarding grupp 1 först han hade koll på att det var 2 i grupp 1 som skulle med flyget
OS från VIE boarding grupp 1&2 samtidigt.
 

SK989

Medlem
Har nu gjort tre vändor Stockholm - Wien t.o.r. med Austrian på två veckor och kan konstatera att boarding group 1&2 och PRE har fått boarda samtidigt såväl vid avgång från Stockholm som från Wien vid alla flighter med ett undantag - då fick PRE boarda först... Vad är PRE? Fick intrycket att det var folk som satt i rullstol typ.
 
Toppen