Senaste nytt

booking.com - poäng hos Aegean

Om man tänker så här, jag bokar ett hotellrum hos Best Western genom booking.com, när jag ska checka in så visar jag mitt rewardkort, har du provat det, och i så fall, har det fått någon betydelse?

Booking.com har någon sorts "Bästa pris-garanti" så man borde kunna matcha priset på hotels.com och få poängen. Någon som testat?

Booking.com och A3

Någon som har bokat hotell via Aegans länk till booking.com? Funderar på om man kan kombinera och få poäng till sitt A3 via siten och sedan poäng till T.ex EB,HH eller CC när man visar kortet på hotellet.

Anar att det inte räcker med en bokning via Booking.com för att hålla liv i sina miles.
Står följande:

B. GOLD Card:
4.Member Cards and their Passwords will be cancelled within 36 months if no flight activity is recorded in their Accounts.

dvs, inte som hos BA.
Fick mina poäng för boendet efter 7 dagar.

Det blir nog inte mycket med award miles, fast man får nu dubbeltopp... Hela lyxiga 88 mil. :D 86% rabatt är nog mera än mysko. Kan tipsa att det finns ännu ett rum för samma natt och med samma pris. :) Har ej kollat övriga nätter.

Blir intressant att se vad som sker vid incheckning. Inte precis normalt att ett hotell utanför Stockholm och med 4 stjärnor skulle vara nästan gratis...

Attachments

• myskopris.jpg
    myskopris.jpg
    66,3 KB · Visningar: 462
Så var den resan avklarad! Hotellet vid utkanten av Stockholm kom inte med några invändningar angående priset. :) Så det blev lyxigt med 88 award miles. :p Härligt med ett fullt hus av företagsgäster som pysslar med sprit ända in i den arla morgonstunden... Och själv hade man ju en tidig start innan klockan 6.

Av alla 7 hotellbokningar har dock endast 3 registrerats på kortet. Blev tvungen att göra 4 st. poängbegäran. Hoppeligen behöver jag inte även ringa till Aten ett dyrt utrikessamtal. Måste ännu kålla om det fattas poäng på det andra kortet.

Ännu dryga 15 000 poäng till *G. :)

Så var den resan avklarad! Hotellet vid utkanten av Stockholm kom inte med några invändningar angående priset. :) Så det blev lyxigt med 88 award miles. :p Härligt med ett fullt hus av företagsgäster som pysslar med sprit ända in i den arla morgonstunden... Och själv hade man ju en tidig start innan klockan 6.

Av alla 7 hotellbokningar har dock endast 3 registrerats på kortet. Blev tvungen att göra 4 st. poängbegäran. Hoppeligen behöver jag inte även ringa till Aten ett dyrt utrikessamtal. Måste ännu kålla om det fattas poäng på det andra kortet.

Hur fort fick du poängen? Av dom du fick direkt alltså
Har nämligen en bokning i augusti som jag bokade genom Aegean :)

Kollade inte under resan varje dag poängläget, så vet inte precis hur allting har krediterats. Åtminstone den sista bokningen trillade in inom 24 timmar från vår check-out på hotellet. Nu har även de fyra bokningarna som fattades, krediterats. Vet ej om de var tack vare mitt poängbegäran på efterhand eller i fall det har varit systemfel. Hur som haver så är alla sju hotellbesök nu på kontot. Tidsmässigt gick det allt från 24 timmar till 2 veckor.

Glömde nämna att en nackdel med att boka genom A3 är att man inte är berättiga till att göra hotellrecensioner. Beror ju på att reservationen är utan ett konto på Booking.com.

Jag har märkt att ibland blir det dyrare att boka via Aegean. Tror att Booking.coms sk ¨Genius-priser¨ inte kommer upp när man går via Aegean.
Ytterligare nackdel är att man måste skriva in kontaktuppgifterna varje gång man bokar.
Men om man bara kollar upp priset direkt på booking.com resp via Aegean är detta ett smidigt sätt att fylla på lite poäng på sitt A3-konto.

Toppen