Senaste nytt

Bonusresor longhaul SAS?

Håller med, ute i god tid är ledordet. Har sökt en del sista året för 4 Pers i C, nästintill omöjligt med SAS, men hittar alltid med *A. Nån som vet något om hur många stolar i C som SAS släpper på vart flyg, eller hur detta fungerar?

Till Tokyo och Shanghai tycker jag ofta det går att hitta minst 2 platser i business med några månaders framförhållning. USA under sommarmånaderna är det knepigare. Men undantag finns. Vi åker 5 st i business till NY i juli i år.

Till Tokyo och Shanghai tycker jag ofta det går att hitta minst 2 platser i business med några månaders framförhållning. USA under sommarmånaderna är det knepigare. Men undantag finns. Vi åker 5 st i business till NY i juli i år.
5 platser i C på samma flyg? Hur gick det till om man får fråga?

Bara att gratulera, jag har slitit i två år med att hitta bara 4 platser, båda vägarna.

Samma här.. Aldrig sett mer än 2 på sas.. Blir att åka swiss el lufthansa över pölen då de har gott om C-klass. Lite surt då just ungarna (2 st) gör att det inte går åt så mkt poäng med sas. Men som sagt, omöjligt att hitta mer än 2 platser. ..

Det kan ha varit någon sommarpraktikant på huvudkontoret som knappade fel. Jag vill minnas att det fanns gott om platser på många dagar under den period jag bokade.

Min observation är att awardstolar på SAS brukar släppas parvis. Ofta ser man att det finns 2 platser. Ibland har jag sett 4, men det är mycket ovanligt. Mer än så är extremt ovanligt skulle jag säga och jag skulle aldrig räkna med att det går att hitta.

Sedan verkar det vara rätt ofta som det först släpps två platser och sedan två till.

Jag har bokat halva familjen i business och andra halvan i economy till Washington. Även om chansen är försvinnande liten så finns ju möjligheten att SAS släpper 2 bonusplatser till i businessclass.. Tänkte att man kanske skulle kunna lägga upp en bevakning på tex. expertflyer.com om att få mail om/när det släpps fler platser i bokningsklass I???

Nån som vet om detta går? Eller gäller det att lite på turen och sitta och kolla på sas.se

Toppen