Senaste nytt

Bonusresa till Kanada och hem från San Fransisco

Mikado

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Open jaw Toronto (alt. annan stad i Kanada eller argumentera riktigt väl för en stad i USA/centralamerika) och hem från San Fransisco (eller tvärtom). Bara San Fransisco går bra också men då ca en vecka bara)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  4. När vill/behöver du resa ut? Mars-maj
  5. När vill/behöver du komma hem? Landa på Arlanda absolut senast 9 maj
  6. Hur länge vill du vara borta? 8-14 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? Eurobonus 2-4-1 och tillräckligt med poäng

Jag söker och söker men går bet. Har en resa bokad med utgången voucher och ekonomibiljetter hem, som blev ändrad häromdagen så jag har ett fönster på drygt 10 dagar att boka om. Hittade en bra resa men med hemresa 11 maj och de som åker måste vara tillbaka på jobbet 10 maj.

Kan ni knäcka den här nöten åt mig?
 

zippan

Medlem
1671569719315.png

1671569822332.png
 

dave.s

Medlem
Åh tack! Får höra med mamma (hon som ska resa) om hon vill åka så tidigt som mars - någon som har erfarenhet av vädret på resmålen då? Tänker att april och maj har lite större chanser till bra väder?

“The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco.”
-Mark Twain (sägs det)

:)
 

pycko

Medlem
Varit i SF och Los Angeles ett antal gånger i februari, oftast fint väder, 15-20 grader i norra Kalifornien, ett par grader varmare söderut.
 

Tamas

Medlem
Jag har varit i LA flera gånger så tidigt som i januari, mycket fint väder. Kvällarna kan vara lite svalare (läs: behövs en tröja) och dagarna är korta. Annars underbart! Drar man mot bergen eller öknen kan vara ännu kallare. Snö i bergen såklart.

Toronto en annan femma, var där i maj i år och det var lite småkalt med inslag av regn. Sen drog in sommarvärmen och blev 30 grader i Montreal mot mitten av maj. Men mars där uppe kan vara lika ostadigt som här i Sverige tycker jag.
 
Toppen