Senaste nytt

Bonusresa till Bangkok sökes

Mikeswede

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Göteborg/Arlanda/Köpenhamn
Var är din destination? Bangkok
Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur & Retur
När vill/behöver du resa ut? Möljig utresa från 20/12 2023 till 28/2 2024
När vill/behöver du komma hem? se nedan
Hur länge vill du vara borta? min 20 dagar ; max 28 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
I vilken kabinklass? Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla Star Alliance med undantag China Airlines och Air India
Vad är din budget? (per person) : 200000 EB poäng + Amex voucher
Vad är det viktigaste för dig?
Kortare restid

Har letat en del själv med awardfares men det verkar märkligt tomt. Kan inte minnas att det var så tomt 7-9 månader före prepandemic men kan minnas fel.

Mycket tacksam för tips/kommentarer
 

Emil123

Medlem
Hittade nedan på awardfares, finns en del routing via ADD i alla fall på hemresa.

IMG_3375.png
 

Mikeswede

Medlem
Tack ! Hade sett denna men då det är föräldrarna (79 & 81 år) var jag lite tveksam angående Ethiopian . Någon som har åsikt om jag är för sent ute eller kan det dyka upp mer "attraktiva" än ovan.
 

NotRyan

Medlem
Du skriver att du inte önskar China Airlines i första posten, det är dock ett Taiwan-baserat bolag som är med i Skyteam. Du menar naturligtvis Air China som är ett Star Alliance-bolag.

Bara en liten utbildningsinsats så här på söndagförmiddagen :cool:
 

ante_77

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Göteborg/Arlanda/Köpenhamn
Var är din destination? Bangkok
Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur & Retur
När vill/behöver du resa ut? Möljig utresa från 20/12 2023 till 28/2 2024
När vill/behöver du komma hem? se nedan
Hur länge vill du vara borta? min 20 dagar ; max 28 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
I vilken kabinklass? Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla Star Alliance med undantag China Airlines och Air India
Vad är din budget? (per person) : 200000 EB poäng + Amex voucher
Vad är det viktigaste för dig?
Kortare restid

Har letat en del själv med awardfares men det verkar märkligt tomt. Kan inte minnas att det var så tomt 7-9 månader före prepandemic men kan minnas fel.

Mycket tacksam för tips/kommentarer

När du kollar med awardfares så är det bäst att kolla upp flygplatser i Europa och inte bara köra från t.ex GOT. Sedan får man manuellt lägga till anslutningsflyget.
 

Mikeswede

Medlem
Du skriver att du inte önskar China Airlines i första posten, det är dock ett Taiwan-baserat bolag som är med i Skyteam. Du menar naturligtvis Air China som är ett Star Alliance-bolag.

Bara en liten utbildningsinsats så här på söndagförmiddagen :cool:
Tack ! Gick för fort på söndagsmorgon....
 

Mikeswede

Medlem
När du kollar med awardfares så är det bäst att kolla upp flygplatser i Europa och inte bara köra från t.ex GOT. Sedan får man manuellt lägga till anslutningsflyget.
Hej, tack för tipset. börjar alltid med att söka långa benet med start från Arlanda, Köpenhamn, Frankfurt, Wien, Zurich, Paris, Heathrow och Amsterdam. Blir dock överraskad att det är så tomt 7-9 månader i förväg.

MVH

Mikaeswede
 

ante_77

Medlem
Hej, tack för tipset. börjar alltid med att söka långa benet med start från Arlanda, Köpenhamn, Frankfurt, Wien, Zurich, Paris, Heathrow och Amsterdam. Blir dock överraskad att det är så tomt 7-9 månader i förväg.

MVH

Mikaeswede

Ok, jag hittade en del på utresan men inte hemresan.
28/2 finns det en hel del resor. ARN-BKK med Austrian och 2t 40m stop i Wien låter ok. Sedan kan man ta via CPH men frågan är om 55m i Wien kan vara lite för påfrestande om man inte är resevan och pigg.
Det går väl att boka enkelbiljett och lägga till retur när den dyker upp.
 

Ubbe

Medlem
SAS börjar väl flyga till BKK i höst. Kanske läge att vänta på att de biljetterna släpps...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen