Senaste nytt

Bonusresa till Aukland med slutdestination Papeete

Virre888

Medlem
Har 120 000 EB poäng samt 2st 2-4-1 vouchers.
Förstått att sista benet till PPT är så gott som omöjligt att hitta som award, letar därför bästa rutt för att ta mig till den punkt varifrån jag hittar billigast revenuebiljett för sista benet. Gissar på AKL då är mest budget?

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Papetee (PPT)
  3. När vill/behöver du resa ut? 6 Juli +/ 7 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 20 AUG
  5. Hur länge vill du vara borta? 14-16 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business om möjligt på något ben, men ej nödvändigt.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  9. Vad är din budget? (per person) max 5500kr per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? komma fram till slutdestination till lågt pris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nix

Kikat på rutter via SFO, LAX, AKL, och Tokyo. Vet att det öven går att köra via Easter island men vad jag förstått går ej Star Alliance den rutten.

Kom dock på att jag har lite poäng hos British Airways som man skulle kunna lägga på ev award biljett. Skulle en codeshare Qantas på tex Air Tahiti då gå att boka? Finner dock inte hur jag kan göra detta med Avios poäng.... Tips?

Mycket bra resmål!
Jag flög till Tahiti 2018 som awardresa med star alliance. Ditresan var aningen kreativ men funkade fint. Lyckligtvis hittade Tallinn biljetter på sträckan Auckland-Papeete t.o.r. När jag ringde in bokade. Var beredd på att köpa dessa separat annars.
Jag vet inte om det är så fortfarande men när jag kollade upp resan flög Air New Zealand inte till PPT varje dag, detta påverkade sökningarna på de andra sträckorna så det inte blev mer än 24 timmars stopp. Om du tittar på resor dit via Nya Zealand, glöm inte bort den lilla detaljen med datumlinjen... ;) Kändes lite udda att landa innan man lyft...

https://www.businessclass.se/forum/...bonusresor-här-2017.36076/page-74#post-676005

Gott nytt år!

Toppen