Senaste nytt

Bonusresa San Jose November 2023

Marcus Farrar

Ny medlem
Tänkte se om det finns någon vänlig här på forumet som kan hjälpa mig hitta en bonusresa till San Jose, Costa rica i början på november 2023.

Har sökt en del själv men Hittar inget som är riktigt bra.

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Göteborg
  • Var är din destination? San Jose, Costa Rica
  • När vill/behöver du resa ut? 1 november +- 7 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? se nedan
  • Hur länge vill du vara borta? cirka 14-17 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? gärna Businessclass men Ekonomi är också ntressant
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 150K poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? business class, kort flygtid och vara borta den 8 november.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? behövs inte
 

MartinH

Medlem
Tänkte se om det finns någon vänlig här på forumet som kan hjälpa mig hitta en bonusresa till San Jose, Costa rica i början på november 2023.

Har sökt en del själv men Hittar inget som är riktigt bra.

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Göteborg
  • Var är din destination? San Jose, Costa Rica
  • När vill/behöver du resa ut? 1 november +- 7 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? se nedan
  • Hur länge vill du vara borta? cirka 14-17 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? gärna Businessclass men Ekonomi är också ntressant
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 150K poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? business class, kort flygtid och vara borta den 8 november.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? behövs inte
Det finns platser i business med Avianca till BOG de flesta dagar från LHR/MAD/BCN. Sen får du leta fram passande connections och ringa SAS.
Har du ingen Amexvoucher så räcker inte dina poäng till business ens ena vägen.

screenshot-www.sas.se-2023.06.19-17_05_50.png
 
Har du kollat Europa-Nordamerika-Panama City-San Jose? Copa Airlines brukar ha väldigt bra availability i biz till Panama City från NYC/IAD/MIA och sedan vidare till SJO. Kanske inte kortaste restiden men bekväma stolar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

hendberg

Medlem
Skulle rekommendera att kolla FRA-MEX med LH och sen sista skuttet till SJO med Avianca. Gjorde själv den 2022 och det fanns bra tillgänglighet under lång period. Lyckades även få C på Avianca men där skulle jag säga att Eco går lika bra. Risigt plan och service oavsett klass. Och det är bara några timmar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tevyn

Medlem
Mitt tips som jag kollade på men inte bokade pga. voucher hade gått ut är:
ARN - ORD
ORD - SJO

Alternativt med mellanlandning i Panama City innan SJO.

Stanna inte för länge i San Jose, boka transfer och kom bort därifrån direkt är mitt tips!
 

RhinoG

Medlem
Bonusprogram: Sas eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, avianca, turkish
Kabinklass: Business / ekonomi
Avreseort: Köpenhamn
Destination:San Jose, costa rica
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 65.000 (amex vouchers)
Skatter&avgifter (per person): ca 2100:-
Antal resenärer: 4 (2 vuxna, 2 barn)
När (avresans tidpunkt): dec 2023
Bokad: Januari 2023
Hur hittades tillgänglighet: Sas star alliance verktyg, awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: nja, delivs och efter flera samtal
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4

Flighter:
CPH-FRA-LHR - Lufthansa, Business
LHR-BOG - Avianca Business
BOG-SJO - avianca, economy
SJO-CUN Avianca, economy
CUN-IST-CPH Turkish, business båda benen

Jaha, två ungar på alla dessa flighter, 6 och 9 år gamla, det blir nog bra…jul och nyårsresa så blir 2,5v på plats
Oerthörtt bökigt boka business på LH benen ut i kombination med Avianca business. tradigt med Avianca men 4h i London gör att vi äter och dricker oss mätta i lounger sen sova.
Oerhört bra timing på flightrna hema med 3h i CUN och 1:10 i Istanbul, där halva flighten hem blir kvälls så ungarna kan somna.
Många märkliga ting under bokning där jag såg saker i SAS sökmotor agenterna inte kunde boka men en oerthört hjälpsam kille tog ärendet på allvar och redde ut saker och ringde tillbaka när allt var klart 5h senare. Riktig guldstjärna som gick above and beyond och sade att en nöjd kund är viktigast, spelar ingen roll om det tar 5 min eller 2 timmar. Bra servicekänsla fick änna mog känna mig viktig, vilket inte gick säga om alla före…

Bumpar denna lite. Försöker med hjälp av SAS kundtjänst boka enligt nedan. Har likt användaren ovan problem med Lufthansabenen (endast i kombination med Avianca) när jag ringt in men uppenbarligen går det att lösa. Alla ben finns att hitta som enkelresa via SAS egna sökmotor.

Finns det något man bör nämna för medarbetaren för att öka sannolikheten för lösning? Om LH säljer MAD-GOT, tänker jag att det inte är några problem med married segments. Jag kommer ju inte till Madrid med LH, och det finns gott om connection time.

Ut
GOT-MUC LH2431
MUC-BCN LH1816
————————— Nästa dag, <24h
BCN-BOG AV19
BOG-SJO AV692

Hem
SJO-BOG AV693
BOG-MAD AV10
————————— Nästa dag, <24h
MAD-FRA LH1123
FRA-GOT LH816
 

squeezen

Medlem
Bumpar denna lite. Försöker med hjälp av SAS kundtjänst boka enligt nedan. Har likt användaren ovan problem med Lufthansabenen (endast i kombination med Avianca) när jag ringt in men uppenbarligen går det att lösa. Alla ben finns att hitta som enkelresa via SAS egna sökmotor.

Finns det något man bör nämna för medarbetaren för att öka sannolikheten för lösning? Om LH säljer MAD-GOT, tänker jag att det inte är några problem med married segments. Jag kommer ju inte till Madrid med LH, och det finns gott om connection time.

Ut
GOT-MUC LH2431
MUC-BCN LH1816
————————— Nästa dag, <24h
BCN-BOG AV19
BOG-SJO AV692

Hem
SJO-BOG AV693
BOG-MAD AV10
————————— Nästa dag, <24h
MAD-FRA LH1123
FRA-GOT LH816
Upplever generellt att longhaul i star alliance business sällan funkar i kombo med short haul business utan ena eller andra endast finns i eko.
 
Toppen