Senaste nytt

Bonusresa/Revenue till sol och bad över jul (2-4-1 voucher)

Migato

Medlem
Hej!

Med den generellt sämre award-tillgängligheten kombinerat med att det inte går att söka live på awardfares för Sky Team Award så skulle jag uppskatta hjälp med att försöka hitta en bonusresa eller vanliga revenuebiljetter till värmen över jul. Destination är flexibelt. Både Karibien, Centralamerika, Sydamerika och Asien kan funka. Det viktiga är att det är varmt (tänk 27+ grader) och bekväm vattentemperatur.

1. Varifrån vill du börja din resa?
    ARN
  2. Var är din destination?
    Värme och strand någonstans i Karibien, Centralamerika, Sydamerika eller Asien.
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)?
    T/R
  4. När vill/behöver du resa ut?
    18-20 Dec 2025
  5. När vill/behöver du komma hem?
    Vara hemma i ARN runt 29/30 Dec 2025
  6. Hur länge vill du vara borta?
    N/A
  7. Hur många personer som skall resa?
    2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business om det är en bonusresa eller Economy om det är revenuebiljetter
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Spelar ingen roll (Ej Turkish Airlines eller mellanlandning i Turkiet)
  10. Vad är din budget? (per person)
    Bonus: Runt 180k Eurobonus + 241 voucher för två personer
    Revenue: Runt 10 000 - 12 000 SEK per person för flygbiljetter.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid med få stop om det är revenue
    • Business om det är bonus
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte ett krav. Någon natt på tur eller returresan i någon hub gör inget om det innebär att få ihop en resa.

Tack på förhand BC!

Att hitta något för poäng är stört omöjligt på de absolut mest populära datumen på hela året. Ska du köra revenue behöver du upp till 15 om det ens finns platser kvar dom dagarna nu. Åter igen, du vill åka på de absolut mest populära dagarna på exakt hela året, och du är väldigt sent ute.

Är det julen 2026 som du söker efter platser till @Migato?
Om det är till 2025 så är chansen större att vinna 5 miljoner på Triss lott.
Är lite frågande är det Skyteam som sökes du skriver ej ej Turkish Airlines och de faller ju bort redan vi sökningen de är ju ett bolag i Star Alliansen

Bonusresa blir nog riktigt svårt, framförallt i business. Ni är väldigt sent ute och söker det alla vill ha, under den tid då alla vill resa.

Norse Atlantic direkt ARN-BKK finns för ca 26k (2 pers tor) vilket jag skulle klassa som bra sett till högsäsong, direktflyg och sen bokning.

Attachments

• IMG_0105.jpeg
    IMG_0105.jpeg
    163,2 KB · Visningar: 31
Last edited:
På Google flights kan man söka via karta genom att flytta och zooma, sen kan man även laborera med datumen.
Givetvis är dom flesta biljetterna utan resväskor så en tusenlapp till för det också!!
Ser oerhört mörkt ut men nåt borde man kunna finna. Kolla Miami och Dubai om det skulle vara något!!

Skärmbild (11).png

Tack för alla svar!
Jag jag vet att jag är sent ute även om det generellt varit dåligt med bonusplatser under årets gång. Historiskt har vi kunnat hitta bonusplatser några veckor till någon månad innan avresedatum om vi inte hängt på låset 330 dagar när platserna släppts.

Jag försöker hitta någon revenue-biljett. Har lyckats hitta för runt 10k SEK per person till Dominikanska och och Puerto Rico

Finns lite flyg i business hem från SXM/AUA och en hel del från CUR mellan 21-28dec. Det är om ni flyger enkel revenue dit och business hem. Tyvärr kostar väl ofta enkel lika mycket som t/r men värt att kika på.

Toppen