Senaste nytt

Bonusresa med Star Alliance till Salvador (SSA)

Sthlm

Medlem
Ska besöka lite släktingar i Salvador runt nyår och letar bonusresor. Har själv varit inne på Uniteds hemsida i X-antal timmar utan någon större lycka så tänkte om någon expert här på BC kan trolla fram flighter som jag själv inte kan hitta :)
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Salvador (SSA). Hemresa från Rio De Janeiro alt Sao Paulo.
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång mellan den 26 december 2017 - 8 januari 2018
  4. När vill/behöver du komma hem? Se nedan under 5.
  5. Hur länge vill du vara borta? 14-16 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? Två vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget (per person)? Totalt 110 000 EB-poäng (+ 2-4-1)

Ja, med 220k så kommer du dit. Då är enda problemet att du är ute ungefär 6 månader för sent för att ha en god chans att hitta platser.

Nu var det ju inte riktigt mina chanser jag frågade efter (fullt medveten om att jag är sent ute), utan om ngn kunde hitta biljetter som jag inte kunde hitta... Men fair enough.

Nu var det ju inte riktigt mina chanser jag frågade efter (fullt medveten om att jag är sent ute), utan om ngn kunde hitta biljetter som jag inte kunde hitta... Men fair enough.

Allt är möjligt. Vår vän @agehall är lite pessimistisk. Jag har bokat bonusresor i business i mitten av december för avresa i mellandagarna och hem efter nyår.

Men det kräver en del pysslande. Det finns en del tips. Jag skulle kolla upp alla TAP rutter till Sydamerika och söka upp alla dessa först. Så första sök är LIS-Brasilien. Hittar du något där kan du köra lite reverse engineering på de andra sträckorna.

Allt är möjligt. Vår vän @agehall är lite pessimistisk. Jag har bokat bonusresor i business i mitten av december för avresa i mellandagarna och hem efter nyår.

Men det kräver en del pysslande. Det finns en del tips. Jag skulle kolla upp alla TAP rutter till Sydamerika och söka upp alla dessa först. Så första sök är LIS-Brasilien. Hittar du något där kan du köra lite reverse engineering på de andra sträckorna.

Super, tack för tipset!

Allt är möjligt.
Javisst - det går ju att bevisa att 1=0, så varför inte.

Vår vän @agehall är lite pessimistisk.
Nej, jag är ganska realistisk. Det är inte direkt lätt att hitta awards till södra halvklotet under den tiden som efterfrågas så här sent.

Jag har bokat bonusresor i business i mitten av december för avresa i mellandagarna och hem efter nyår.
Javisst kan man boka awards sent men det kräver att man är flexibel på många sätt. Att ha relativt fixa datum och destinationer ökar inte direkt chanserna. Tex verkar TAP nästan ha någon slags blackout under halva december på LIS-brasilien.

FYI så hittade jag tillslut outbound med Swiss den 29e till Sao Paolo och inbound den 16e med TAP fr Salvador. Dessa dök plötsligt upp på Uniteds sökmotor så jag kastade mig på telefonen till Tallinn. 1-0 till mig. :)

FYI så hittade jag tillslut outbound med Swiss den 29e till Sao Paolo och inbound den 16e med TAP fr Salvador. Dessa dök plötsligt upp på Uniteds sökmotor så jag kastade mig på telefonen till Tallinn. 1-0 till mig. :)

...och du kom dessutom fram till Tallinn utan timmar i kö? Grattis i så fall :)

Toppen