Senaste nytt

Bonusresa med SAS och Lufthansa i Economy, Business och First - Kiruna-Miami

Inget kul vakna med den stressen....men skönt ändå höra det löste sig hyggligt. Ha en fortsatt bra resa, och du får ju LH F hem i varje fall!

Köp dig en sån här om du ska ta fler tidiga flyg, eller köp 2 för säkerhets skull

Sonic Bomb Alarm Clock with Bed Shaker
Complete with a ground shaking super-charged bed shaker, and turbo-charged 113db extra loud alarm.
[video=youtube;oesWubTiPxg]http://www.youtube.com/watch?v=oesWubTiPxg&noredirect=1[/video]

Synd att du aldrig kommer få reda på hur många som dök upp... ;)

Ställer du mobilen på väckning nästa gång? :)

Grymt av SAS att fixa en stol i F med så kort varsel på UA! Egentligen har de väl ingen skyldighet att göra det?

Ja, jag är grymt imponerad av hur SAS löste detta!

Det märkliga var att jag var mindre stressad än på jobbet i söndags... Fast det var väl för att jag insåg att det finns bara 2 sätt ur detta: Antingen så är de schysta och hjälper mig eller så får jag köpa en ny biljett - vilket förmodligen hade inneburit en enkel i C. Jag hade gjort det, men det hade inte varit helt kul för min privata plånbok.

Tyvärr var det mobilen jag hade som väckare, och det första jag ska göra när tillfälle bjuds är helt enkelt att skaffa en ny mobil!
Dessutom la all nätåtkomst ner, så det tog en evighet att använda eländet.

EDIT: Har nu missat flyg 3 gånger hittills i mitt liv. I två av fallen har SAS varit schysta och fixat det hela. I tredje fallet var det på CDG och hur det gick kan ju de flesta räkna ut... Fast det löste min hemförsäkring. :)
Jag räknade nu egentligen med att om jag skulle bli ombokad så skulle det bli i Economy, så jag är grymt glad över att det blev F på United, även om jag kan tycka att konceptet motsvarade en hyfsad C-upplevelse. Men jag klagar inte.

Last edited:
Köp dig en sån här om du ska ta fler tidiga flyg, eller köp 2 för säkerhets skull

Nu snackar vi!
Jag hade en lärare på universitetet som tyckte att jag skulle sätta en atombomb på väckning.
Hade honom under ett av mina år kl 08 varje måndag morgon... :)

Faktisk mycket schysst av EB att lösa detta när vår korrespondent själv trampade i detta. Fast i min erfarenhet så löser man detta om är ärlig själv om det är "self-inflicted". .

Jo, jag var helt ärlig med detta och körde en lugn attityd. I dessa lägen vinner man ingenting på att förhäva sig.
Jag var ganska sliten när jag kom fram till IAD och jag hade en rätt snabb anslutning, så jag satte mig bara ned och väntade i gaten.
Flighten IAD-MIA utfördes med en Embraer 170/175 och jag fick stol 7F. Hade ingen bredvid mig och det var faktiskt bra plats för benen.
Beställde in en kaffe som jag genast somnade ifrån.
Landade 7 h senare än planerat i MIA och tog en taxi till hotellet. Gick sedan ut och handlade lite förnödenheter, tog en pizza och några kalla öl och sedan tillbaka till hotellet och kopplade upp mig på wifi:t och köpte 50k US-miles för halva priset :)
Klockan var 00:20 och jag trodde jag hade missat dealen, men den gick igenom.

Toppen