- Singapore släpper inte First till Tokyo för Eurobonus, aldrig någonsin sett en sådan bokning och om inget ändras är det bara att du glömmer detta.
- Ja det stämmer att du bokar något annat, självklart något som passar in till sen tänkta First flighten.
- FRA-SIN med Lufthansa First är svårt men inte omöjligt att hitta. Vill du flyga Lufthansa First har du mycket bättre chans på Shanghai eller Peking, även Tokyo och Hong Kong är vanligare.
Åker zu vidare från Singapore med Singapore vill du inte boka Singapore Airlines till Singapore. Det skulle innebära att flighterna blir married och ändrar du något måste du avboka båda flighterna. Det är dock möjligt att göra divorce på dessa två flighter men det kräver att man kontaktar Singapore och det gör aldrig Tallinn av någon anledning.
Stort tack för utförligt svar.
Ja, man lär sig alltid något nytt. Jag började med att kolla vilka destinationer som Singapore Airlines öht flög F till, och insåg i samband med det att de inte flyger F till CTS. Det var därför jag tänkte att jag strukturerar om resan så att det blir SIN - TYO i F istället, men, eftersom att det inte är möjligt kan jag tänka mig att återgå till min plan att flyga SIN - CTS och då göra det i Business (om nu det är möjligt).
Bonusvärlden är ju verkligen inte helt enkel att navigera. Och ju mer man lär sig desto mer inser man hur svårt det är att navigera omkring här. Det var helt klart en enklare värld när det handlade om bonusresor till UME och TLL
Jag förstår härmed att flygbolag kan välja att inte släppa awards-platser till andra flygbolag, något som jag faktiskt inte haft något grepp om tidigare. Jag tänkte att *A var bättre vänner än så.
FRÅGA: finns det något bra sätt att få reda på just detta? Man kan ju tex (om jag fattar rätt) flyga med SQ i F från LHR till SIN, men då tydligen inte från SIN till TYO, när det gäller award med EuroBonus. Kan man få ett enkelt grepp om hur det ligger till för fler destinationer och flygbolag?
Nu har jag fått input både här i tråden, men också genom att läsa andra trådar, som styrker planen att först boka en resa i annan klass för att sedan hoppas på möjlighet att boka om till F.
Jag får helt enkelt fundera vidare på hur man ska ta sig an detta, samtidigt som jag inser att just nu är allting bara på ett teoretiskt plan; först när jag har tillräckligt med poäng så kan jag göra något konkret av detta. Men jag inser också att jag inte ligger allt för lång ifrån 165k som det ser ut nu, vilket måste ses som ett delmål på vägen.