Senaste nytt

Bonusresa i Business longhaul och i First class inrikes, vilken awardnivå som gäller?

Jag har nu talat med EB och när man talar för sin sak så fick jag med inrikes F som C (vilket är vad det är ändå eller knappt), väntar på skatter och sedan lägger jag in det i bokade bonustråden

Air Canada business ut och SAS business hem gav inrikesflyg med United i First på min awardresa. Debiteras som Business.

Hmm, nu är jag inte lika nöjd, jag har ännu inte fått svar på skatter men ser att de justerat poängantalet som dragits från de som vi kom överens om ( som jag också såg dragits från kontot ) till att justerat upp till F nivå, ska bli en diskussion imorgon :/

Air Canada business ut och SAS business hem gav inrikesflyg med United i First på min awardresa. Debiteras som Business.
Väldigt bra, när vi bokade award för fem år sedan till Vancouver/seattle så var det SAS C till IAD och sedan eco vidare, annars skulle det debiteras för First hela vägen från CPH.

Löste det den gången med att boka av och hitta en 50% deal med KLM.

Jag bokade idag en awardresa till HNL med SAS och UA. ARN - EWR - HNL i C. På sträckan EWR -HNL med UA är det i F på deras 767-400 med flat-bed. Tack @Senator för tipset om att 767-400 har Flatbed. Poäng för två biljetter, 160 000 med 2-4-1. Bokningsklass I. (Såg nu att dom bara dragit 150 000 poäng, 100 000 för ARN - EWR och 50 000 för EWR - HNL).

Last edited:
Hmm, när jag har bokat Eurobonus award-biljetter i business till Kina med inrikes anknytning med Air China har jag endast fått ekonomi på inrikes-flygen. Annars skulle jag få betala poäng för first har jag fått höra :(

Hmm, när jag har bokat Eurobonus award-biljetter i business till Kina med inrikes anknytning med Air China har jag endast fått ekonomi på inrikes-flygen. Annars skulle jag få betala poäng för first har jag fått höra :(
Det kan vara så, jag hade ju först pratat med killen och han sa att det var C "priset" och såg att det vara dragit enligt C och nu har man ändrat till att dra enligt F :( Vilka destinationer kör Air China Business på riktigt till?

Ett tips är att konsekvent säga att man vill ha business oavsett om t ex united kallar sin inrikes för first. Då har det aldrig varit problem för mig iallafall och det har blivit first eftersom award-bokningskoden I (business) blir first med united inrikes USA.

Toppen